[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
3.7

Premiera: Honda CB 500 R 2019 - przede wszystkim nowy wygląd

Honda postanowiła odświeżyć również klasę średnią - CB 500 R ma już parę lat i lekki lifting z kilkoma nowymi dodatkami wcale mu nie zaszkodził. Premiera na EICMA 2019.

Honda CB 500 R 2019 Honda CB 500 R 2019

Honda znana jest z tego (zwłaszcza ostatnio), że rewolucyjne zmiany to nie do końca ich bajka, ale też nie chcą zostać zupełnie z tyłu. dlatego też stara się odświeżać swoje motocykle w miarę regularnie dodając do nich nowe części lub zmieniając wygląd. Tali "lifting" dotknął właśnie CB 500 R czyli sportowca klasy 500. Być może nie jest to typowy przedstawiciel motocykli sportowych, ale na pewno na taki wygląda.

Nowy wygląd bowiem to największa zmiana jaka zaszła w CB 500 R. Agresywne linie w połączeniu ze światłami LED robi prawdziwą robotę. To jednak nie jedyne zmiany w tej pięćsetce. Honda zafundowała jej także nowy zestaw wskaźników LCD z shiftlightem i wyświetlaczem biegu i znacznie poprawiła ergonomię, pozwalając na jazdę w bardziej sportowej pozycji. sportowej jeździe sprzyja też nowy tylny amortyzator z 9-stopniową regulacją napięcia wstępnego.

REKLAMA

Niewielkie zmiany dotknęły też silnika, choć tu zdecydowanie można mówić raczej o kosmetyce. Wciąż dwucylindrowy, 8-zaworowy, chłodzony cieczą silnik generuje o 4% więcej mocy w niskim i środkowym zakresie obrotów (3000-7000 obr/min) dzięki zmianom w układzie rozrządu. Sprzęgło jest teraz antyhoppingowe co przyda się przy ostrzejszych redukcjach. Inżynierowie Hondy zadbali też o doznania akustyczne - nowy tłumik ma generować bardziej basowy pomruk i zdecydowanie fajniejsze brzmienie. To miłe. Silnik wciąż generuje moc pozwalającą na jazdę motocyklistom z prawem jazdy A2 (47,6 KM - 35 kW) - ta wiadomość ucieszy młodych, dopiero zaczynających przygodę motocyklistów.

Pozostałe części takie jak rama czy wahacz pozostały bez zmian.

Zobacz także:

https://www.motocykl-online.pl/newsy/Yamaha-XSR-700-XTribute-hold-zlozony-legendzie,12729,1

https://www.motocykl-online.pl/newsy/Diavel-1260-nowosc-Ducati-na-2019-rok,12720,1

Dane Techniczne Honda CB 500 R 2019
Silnik: Rzędowy, dwucylindrowy, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa 471 cm3
Liczba zaworów na cylinder 4
Średnica cylindra i skok 67 mm x 66,8 mm
Stopień sprężania 10,7:1
Moc maksymalna 47,6 KM (35 kW) przy 8600 obr/min
Maks. moment obrotowy 43 Nm przy 6500 obr/min
Pojemność układu smarowania 3,2 l
Pojemność zbiornika paliwa 17,1 litra
Zużycia paliwa (cykl WMTC) 3,4 l/100km
Przeniesienie napędu wielotarczowe sprzęgło mokre 6-biegowa, łańcuch O-ring #520
RAMA Stalowa dwubelkowa rurowa (diament)
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2080 mm x 755 mm x 1145 mm
Rozstaw osi 1410 mm
Kąt główki ramy 25,5 stopni
Wyprzedzenie 102 mm
Wysokość siedziska 785 mm
Prześwit 130 mm
Masa własna 192 kg
ZAWIESZENIE
Przednie: widelec teleskopowy 41 mm, regulacja napięcia wstępnego
Tylne: System Pro-Link z pojedynczym amortyzatorem, 5-stopniowa regulacja napięcia wstępnego wahacz stalowy o przekroju skrzynkowym
Rozmiar opon p/t: 120/70ZR – 17M/C / 160/60ZR – 17M/C
HAMULCE p/t p: Pojedyncza tarcza typu wave 320 mm, dwutłoczkowy zacisk hamulcowy t: Pojedyncza tarcza typu wave 240 mm, dwutłoczkowy zacisk hamulcowy
Zespół wskaźników Cyfrowy prędkościomierz, cyfrowy obrotomierz, podwójny licznik przebiegów dziennych, cyfrowy wskaźnik poziomu paliwa i wskaźnik zużycia paliwa, zegar cyfrowy, wskaźnik załączonego biegu

zobacz galerię

Zobacz również:
Tak, tak, to wcale nie jest żart. 25 lat temu, w listopadzie 1994 roku, na rynku pojawił się pierwszy numer „Motocykla”. Przez tych 300 miesięcy świat przyspieszył, podobnie jak współczesne motocykle. Przez 2,5 dekady przygotowaliśmy dla Ciebie 299 numerów naszego magazynu.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij