[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
4.0

Premiera: Kawasaki ZH2 2020 - nowa era Zeta

Po premierach Kawasaki H2 i Kawasaki H2SX pytanie brzmiało nie "czy", tylko "kiedy" przyjdzie czas na Kawasaki Z 1000 doładowane mechaniczną sprężarką. I oto jest.

Z 1000 to model kultowy, ale od dłuższego czasu poza niewielkimi liftingami i poprawkami w tym modelu niewiele się wydarzyło. Oczywistym było, że szykuje się coś grubego! I oto Kawasaki nie zawiodło naszych oczekiwań (przynajmniej w koncepcji) i jeszcze przed premierą na targach EICMA w Mediolanie zaprezentowało Kawasaki ZH2, czyli nakeda doładowanego sprężarką mechaniczną tak jak w H2 i H2SX.

Naked w stylu Sugomi, na wzór mniejszych modeli prezentuje agresywną stylistykę, muskularną, choć niesymetryczną sylwetkę (uwagę zwraca potężny dolot powietrza do sprężarki umiejscowiony po lewej stronie zbiornika paliwa) przyczajoną jakby do skoku. To co ważne kryje się oczywiście pod zbiornikiem. W stalowej kratownicowej ramie ukryty jest potężny, czterocylindrowy silnik o pojemności 998 cm3 wspomagany sprężarką mechaniczną. Moc? 200 KM. Moment? Kosmiczne 137 Nm. Potęga. Wszystko przenoszone na nową, opatentowaną przez Kawasaki skrzynię (Dog Ring) sekwencyjną. Do tego ZH2 ma oczywiście pakiet wszystkich systemów elektronicznych z IMU, kontrolą trakcji, ABS-em , mapami zapłonu, kontrolą startu, tempomatem i dwustronnym quickshifterem, uff... Światła to oczywiście pełny system LED, zawieszenia to upside-down Showy SFF Big Piston i amortyzator centralny również od Showy, oraz hamulce Brembo M4.32.

Wyświetlacz jest oczywiście kolorowym ekranem TFT prezentującym wszystkie możliwe informacje podczas jazdy, z możliwością połączenia telefonu. Całością sterujesz z manetki umieszczonej na grubaśnej i szerokiej kierownicy.

Zobacz wszystkie nowości 2020

Słowem najlepsze podzespoły w nowym turbodoładowanym pakiecie od Kawasaki. Nie możemy się doczekać kiedy zobaczymy go na żywo. Poniżej znajdziecie dane techniczne, a powyżej pełną galerię zdjęć nowego Kawasaki ZH2.

Dane techniczne Kawasaki ZH2 (2020)
Silnik: czterocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą, rozrząd dOHC, 4 zawory na cylinder, wtrysk paliwa, sprężarka mechaniczna.
Przeniesienie napędu: skrzynia sekwencyjna 6-biegowa, sprzęgło wielotarczowe mokre, łańcuch O-Ring, quickshifter.
Śr. cylindra x skok tłoka 76,0 x 55,0 mm
Pojemność skokowa 998 cm3
Stopień sprężania 11,2:1
Moc maksymalna 200 KM (147,1 kW) przy 11000 obr/min
Maks. moment obrotowy 137,0 Nm przy 8500 obr/min
Rama: kratownicowa z rur stalowych.
Zawieszenia: przód – widelec USD SFF Big Piston Showa, pełna regulacja, tył – amortyzator centralny Showa z pełną regulacją, mocowanie Uni-Trak.
Hamulce: przód – dwie tarcze, średnica 290 mm, zacisk czterotłoczkowy Brembo M4.32, tył – jedna tarcza, średnica 226 mm, KIBS.
skok zawieszeń p/t 120 mm / 134 mm
Rozmiary opon p/t 120/70ZR17 / 190/55ZR17 
WYMIARY I MASY
Dł/szer/wys 2085/810/1130 mm
Rozstaw osi 1455 mm
kąt główki ramy/wyprzedzenie 65,1/104 mm
Wysokość kanapy 830 mm
Pojemność zbiornika paliwa 19 l
Masa z paliwem 239 kg
Cena b.d.
   

 

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Wysłużony F 800 R odchodzi, a zastępuje go nowoczesny roadster F 900 R. Czy szturm na klasę średnich nakedów też powiedzie się beemce?
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij