Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Premiera: Nareszcie! Nowy Fireblade!

Wszyscy fani Hondy Fireblade! Oto skończyło się oczekiwanie! Honda prezentuje: Fireblade SP i SP2!

Honda CBR 1000 RR Fireblade SP i SP2 2017, premiera, Intermot 2016

Po wielu latach czekania na prawdziwy nowy model Fireblade'a (nie tam jakieś liftingi) Honda postanowiła złagodzić męki wszystkich fanów modelu i na targach Intermot w Kolonii zaprezentowała nowy model w wersjach SP i SP2.

Jeśli chodzi o design zdania są podzielone, ale nie oceniajmy książki po okładce. Przecież ważne to co w środku! Z technicznego punktu widzenia Honda schudła 15 kilogramów i rozbudowała mięśnie - ma 190 KM na wale. To oznacza 14% poprawę wartości moc/masa. Oszczędności masy powstały przez użycie tytanu i magnezu, a wzrost mocy pochodzi od większego stopnia sprężania i poprawionych czasów zapłonu. Poprawiona została też rama i wzmocniony wahacz, a na koła powędrowały hamulce Brembo. Chyba jednak najważniejszy dodatek to chyba systemy wspomagające z systemem pomiarów IMU: kontrola trakcji i ABS, oraz możliwość ustawienia poziomu hamowania silnikiem.

Do tego w Kolonii Honda zaprezentowała też SP2, czyli model z jeszcze wyższej półki - skierowany raczej tylko i wyłącznie na tory wyścigowe (prawdopodobnie będzie miał jednak homologację drogową). Poza widocznymi gołym okiem dodatkami z carbonu i kołami Marchesini różnice dotyczą przede wszystkim tego co głębiej. CBR 1000 RR Fireblade SP2 będzie miał większe zawory dolotowe i wydechowe. Głowica też jest nieco przekonstruowana (inne kąty zaworów), podobnie jak tłoki, cylindry i układ chłodzenia. Mimo tego wszystkiego stopień sprężania się nie zmienił, a to może oznaczać tylko jedno - silnik został w ten sposób przygotowany na konkretny tuning specjalnie pod wyścigi. Ceny nie są oczywiście znane, no i nie wiadomo jeszcze co będzie ze zwykła wersją FireBlade'a, której na Intermocie nie zaprezentowano. Być może stanie się to w Mediolanie na targach EICMA. Obstawiamy, że jeśli pojawi się tam zwykły Fireblade będzie biedniejszy choćby o systemy pomiarowe IMU (będzie miał zwykłą kontrolę trakcji). To oznacza że znów będzie to raczej ewolucja niż rewolucja.

Inne modele z Intermotu znajdziesz TUTAJ.

zobacz galerię

Zobacz również:
Poznaj nową oponę sportowo-turystyczną firmy METZELER - ROADTEC 01. Opracowana by zaoferować motocyklistom wysoki poziom przyczepności w różnych warunkach pogodowych. Zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni, a także w zmiennych warunkach oraz na nawierzchniach o niskiej przyczepności. ROADTEC™ 01 oferuje przebiegi na porównywalnym poziomie w odniesieniu do swojego segmentu dzięki bardziej jednorodnemu zużyciu oraz dużej stabilności, zarówno przy dużych prędkościach, jak i przy w pełni obciążonym motocyklu.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ