Premiera: Suzuki GSX-S 950 2021

Zaledwie miesiąc po premierze nowego GSX-S-a 1000 Suzuki prezentuje bliźniaczy model GSX-S 950. Oto nowy konkurent wśród nakedów klasy 900.

GSX-S 950 - bliźniak tysiąca?

GSX-S 950 to nieco mniej napakowany brat bliźniak zaprezentowanego miesiąc temu modelu GSX-S 1000. Konstrukcyjnie oparty jest bezpośrednio na „litrowej” maszynie – współdzieli z nią ramę i silnik. Serce GSX-S-a to również czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą silnik z GSX-R-a o pojemności 999 cm3, jednak został on znacząco osłabiony w stosunku do GSX-S-a 1000. Dysponuje bowiem mocą 95 KM i momentem obrotowym na poziomie 92 Nm. Zamierzeniem inżynierów Suzuki w tym przypadku było zapewnienie optymalnych, łatwych do ogarnięcia, ale też wystarczających do dynamicznej jazdy osiągów zwłaszcza w najczęściej używanym na co dzień, średnim zakresie obrotowym. Silnik jest wspierany przez wysokiej jakości podwozie: widelec upside-down KYB o średnicy 43 mm i jak zeznaje producent wahacz i amortyzator centralny wywodzące się z klasy superbike. Kierownica, pozycja za sterami, zbiornik paliwa i siedzenie pozostało identyczne jak w modelu GSX-S 1000.

Zobacz również: Nowość - Suzuki GSX-S 1000 - bojowy jak myśliwiec

Nowoczesna elektronika

Nowy model wyposażony został też w bogaty pakiet elektroniki i systemów bezpieczeństwa. Na pokładzie jest trzypoziomowa kontrola trakcji STCS, ride-by-wire, Low RPM Assist (wspomaganie pracy silnika na niskich obrotach), oraz SESS (Suzuki Easy Start System – wspomaganie rozruchu). Na razie brak informacji o dodatkowym wyposażeniu w postaci quickshiftera, który byłby tu mile widziany.

Wszystko wskazuje więc na to, że GSX-S 950 to tak naprawdę  skromniejsza wersja GSX-S 1000, z niższą mocą i bardziej podstawową elektroniką, żarówkowymi kierunkowskazami zamiast LED-owych, nieco uboższym wyposażeniem (zaciski Tokico zamiast Brembo, inne mocowanie kierownicy, zawieszenie przednie pozbawione regulacji). Trochę szkoda, że wzorem GSX-S-a 750 nowy model nie ma mocy na poziomie 115 KM, tak aby mógł rywalizować z konkurencją. Pocieszeniem jest cena na poziomie 46 900 zł co w przypadku litrowego motocykla jest atrakcyjną ofertą. Dostępny będzie w trzech wariantach kolorystycznych: białym, czarnym i niebieskim.

Suzuki GSX-S 950Suzuki

zobacz galerię

Zobacz również:
Motocykl elektryczny LEM Photon, stworzony przez koło naukowe pojazdów i robotów mobilnych Politechniki Wrocławskiej zajął pierwsze miejsce w kategorii Best Rookie Team podczas zawodów Motostudent, rozegranych na hiszpańskim torze Aragon.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA