Poprzedni Triumph Scrambler z silnikiem klasy 800 cm3 był raczej maszyną stylizowaną na motocykl terenowy, czy też dualowy, niemniej dawał możliwość zjechania z utwardzonej drogi i pozwalał dość sprawnie poruszać się po wszelkiej maści szutrowych drogach. Jego czasy jednak minęły, ale Triumph na szczęście postanowił dać tak modnemu dziś stylowi Scrambler drugie życie!
Oto Triumph Scrambler 1200! Najmłodsze dziecko brytyjskiej marki. Napędzany chłodzonym cieczą, rzędowym dwucylindrowym silnikiem motocykl na każde warunki - szutry, utwardzone drogi, a nawet przygody terenowe. Silnik produkuje 90 KM mocy maksymalnej i 110 Nm momentu obrotowego - osiągi wystarczające zarówno na drogę jak i w teren. Scrambler dostępny będzie w dwóch wersjach - mniej ekstremalnej XC skierowanej raczej na drogi utwardzone z nutką lekkiego offroadu i wersję XE - znacznie bardziej ekstremalną, stworzoną do częstych wizyt w terenie.
O walory dźwiękowe zadba charakterystyczny, wysoko poprowadzony komin Scramblera, a o bezpieczeństwo i wygodę jazdy cały arsenał wyposażenia:
- Wskaźniki TFT drugiej generacji
- 6 trybów jazdy, włącznie z trybem Off-Road Pro w modelu XE
- Zoptymalizowany ABS oraz kontrola trakcji w modelu XE
- W pełni zintegrowany system IMU (Inertial Measurement Unit - bezwładnościowy moduł pomiarowy)
- Oświetlenie LED, obejmujące również światła DRL do jazdy dziennej
- Intuicyjne przełączniki oraz menu sterowane joystickiem
- Podświetlane przełączniki
- Wspomagane sprzęgło
- Zapłon bezkluczykowy
- Tempomat
- Gniazdo USB
- Podgrzewane manetki w standardzie w wersji XE oraz jako opcja w wersji XC
- zintegrowany system GoPro
- system nawigacji “zakręt po zakręcie”
- funkcja odtwarzania muzyki i telefonu poprzez Bluetooth (dostępne jako dodatkowe wyposażenie moduł łączności Bluetooth)