Premiera: Triumph Speed Twin 2019

Targi EICMA dawno za nami, a Anglicy nadal nie przestają zaskakiwać! Na początku grudnia zaprezentowali nowy model utrzymany w klasycznym stylu, z silnikiem 1200 cmo mocy 97 KM i 112 Nm. Oto nowy Triumph Speed Twin 2019.

Pamiętacie Triumpha Scramblera 1200, Street Scramblera i Street Twina o których pisaliśmy kilka tygodni temu? To nie koniec motocyklowych niespodzianek prosto z Wielkiej Brytanii! Anglicy zaprezentowali właśnie najnowszy model - Triumph Speed Twin.

Napędza go chłodzony cieczą, rzędowy, dwucylindrowy silnik o pojemności 1200 cmo mocy 97 KM i 112 Nm! Maszyna zainteresuje szczególnie fanów klimatów retro, bo swym wyglądem przypomina klasycznego cafe racera. Potężny silnik, dwie rury wydechowe i klasyczna sylwetka wyglądają świetnie. Okrągła lampa, analogowe liczniki, lusterka na końcach kierownicy i przeszycia na kanapie jeszcze bardziej podkręcają oldskulowy charakteru.

Zobacz też: Ślepe zaułki techniki motocyklowej - Nie tędy Droga

Speed Twin w detalach: 

  • Trzy tryby jazdy - Sport, Road i Rain
  • ABS i kontrola trakcji (z możliwością wyłączenia) w standardzie
  • LED-owe światła z funkcją do jazdy dziennej (DRL)
  • Elektroniczna przepustnica Ride-by-wire
  • Sprzęgło Torque assist clutch
  • Opony Pirelli Rosso Corsa 3
  • Gniazdko USB
  • Immobiliser

Wielkie brawa należą się konstruktorom, którzy w czasach podporządkowywania się barbarzyńskim normom zużycia paliwa i hałasu potrafili zaprojektować tłumiki, które nie dość, że świetnie wyglądają to jednocześnie spełniają co raz ostrzejsze ograniczenia. Brawo!

Zapowiada się całkiem niezła maszyn. Zresztą... zobaczcie sami! Poniżej znajdziecie szczegółowe dane techniczne i filmik.

Tak wygląda najnowszy Triumph Speed Twin: 

Triupmh Speed TwinTriumph
Triupmh Speed TwinTriumph
Triupmh Speed TwinTriumph
Triupmh Speed TwinTriumph
Triupmh Speed TwinTriumph
Triupmh Speed TwinTriumph

Zobacz też: Jak przedłużyć sobie sezon motocyklowy?

Dane techniczne - Triumph Speed Twin 2019

Silnik Chłodzony cieczą, 8-zaworowy rzędowy dwucylindrowy, SOHC, 270°
Pojemność 1200 cm3
Średnica/suw 97,6 x 80.0 mm
Stopień Sprężania 11.0:1
Maksymalna moc 97 KM (71,5 kW) przy 6 750 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 112 Nm przy 4950 obr./min
Układ paliwowy Wielosekwencyjny, elektroniczny wtrysk paliwa
Układ wydechowy W systemie 2 w 2 z dwustronnym tłumikiem
Sprzęgło Mokre, wielotarczowe
Skrzynia biegów 6-biegowa
Wahacz Dwustronny, aluminiowy, 547 mm
Przednie  koło 17 x 3,5 cala, aluminiowe obręcze
Tylne  koło 17 x 5 cala, aluminiowe obręcze 
Przednia opona 120/70 ZR17
Tylna  opona 160/60 ZR17
Przednie zawieszenie Skok 120mm
Tylne  zawieszenie Skok 120mm 
Przedni  hamulec Dwie tarcze 305 mm, czterotłoczkowe zaciski Brembo, ABS.
Tylny  hamulec Pojedyncza tarcza 220 mm, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, programowalny ABS. 
Szerokość (z kierownicą) 760 mm
Wysokość (bez lusterek) 1110 mm
Wysokość siedzenia 807 mm
Rozstaw osi 1430 mm 
Kąt pochylenia główki ramy 22,8º
Wyprzedzenie 93,5 mm
Masa bez płynów 196 kg
Pojemność zbiornika paliwa 14,5 l
Zużycie paliwa 4,8 l/100km (59 MPG)
Emisja CO2 109.0 g/km        

 

Zobacz również:
REKLAMA