Premiera: Triumph prezentuje Street Triple’a na 2024

Tak, to nie pomyłka. Triumph zaprezentował właśnie odświeżone wersje modelu Street Triple 765 w wersja R, RS oraz nowej, limitowanej wersji Moto2, która jest efektem kooperacji z organizatorem mistrzostw świata Moto2. Spodziewacie się maszyny wyścigowej?

Zaprezentowany w ubiegłym roku nowy Street Triple 765 jest motocyklem kompletnym i genialnym – wielbiony i chwalony przez dziennikarzy z całego świata ze względu na osiągi, genialne prowadzenie i stabilność, a także bogate wyposażenie. Triumph jednak nie zamierza zasypiać gruszek w popiele i przegapić momentu, w którym konkurencja zacznie odrabiać straty i dlatego już teraz prezentuje modele na przyszły rok oraz na 2024.

Triumph Street Triple 2023Triumph

Sytuacja wydaje się dość dziwna, ponieważ mamy końcówkę roku 2022. Zwykle ta pora roku to okazja do prezentowania nowych modeli na targach w Mediolanie i Kolonii. Ten trend zmienił się nieco przez wybuch pandemii w 2020 roku – wielu producentów stwierdziło, że ograniczy koszty i nie weźmie udziału w targach a w zamian przerzuci się na prezentacje online. Zawsze jednak te prezentacje dotyczyły modeli na kolejny sezon. Triumph tym razem namieszał trochę w tym kociołku i trudno połapać się w tym co tak naprawdę na myśli mieli Brytyjczycy. Bowiem modele, które możesz zobaczyć na zdjęciach poniżej to motocykle na rok 2024, ale mają być dostępne prawdopodobnie już od kwietnia 2023. Co autor miał na myśli? Tego nie wie nikt. Ale do rzeczy.

Street Triple R i RS

W poprzednich wersjach Street Triple’a najniższą wersją był S, nieco lepiej wyposażona była wersja R, a najwyższym modelem jeśli chodzi o osiągi i wyposażenie był RS. W aktualnym modelu sytuacja nieco się zmieniła. Wersja R przejęła rolę podstawowego modelu, a RS był wersją topową. W Związku z pojawieniem się wydania limitowanego Moto2, RS odda  pałeczkę pierwszeństwa wersji Moto2.

Triumph Street Triple 2023Triumph

Każda ze zaktualizowanych wersji Street Triple’a będzie miała teraz nieco lepsze osiągi. Zmiany podzespołów (tłoki, komora spalania, układ rozrządu) i minimalne zwiększenie stopnia sprężania spowodowały, że R będzie miał teraz 120 KM (o 2 więcej). Skrzynia biegów ma teraz nowe, poprawione przełożenie. W podwoziu też sporo się dzieje bowiem wersja R będzie wyposażona w hamulce Brembo M4 oraz zawieszenie Showa z pełną regulacją. Na pokładzie będzie też seryjny sterownik IMU, odpowiadający za sterowanie systemami elektronicznymi, a także seryjny quickshifter działający zarówno w górę jak i w dół.

Baza wersji RS jest taka sama, choć większy stopień sprężania i wspomniane w przypadku R-ki zmiany w silniku pozwoliły wycisnąć z niego aż 130 KM (o 2 więcej). RS będzie bogatszy od R-ki w kwestii wyposażenia – w kokpicie pojawi się 5-calowy kolorowy i bajerancki wyświetlacz TFT, a w menu oprócz standardowych predefiniowanych map Sport, Road, Rain i indywidualnie konfigurowanej Rider będziesz mógł wybrać dodatkowy tryb jazdy Track (z przeznaczeniem na tor). W podwoziu również zmiany – Choć z przodu również pojawi się widelec Showa w najwyższej specyfikacji SFF BP o średnicy 41 mm, w miejsce tylnego amortyzatora centralnego Showy pojawi się Ohlins STX40. Hamulce RS-a to Brembo Stylema.

Zobacz również: Nowość 2023 - Ducati Diavel V4 - czy to już przesada?

Triumph Street Triple 2023Triumph

Street Triple Moto2

Topowa wersja inspirowana maszynami startującymi w klasie Moto2, do której Triumph dostarcza silnik na mocy kontraktu z Dorną – organizatorem serii Grand Prix – będzie limitowana do 765 sztuk. Będzie się odróżniać od wersji R przede wszystkim topowymi hamulcami Brembo Stylema, a także pełnym zestawem zawieszeń Ohlins – widelcem NIX30 i amortyzatorem STX40. Na dokładkę Moto2 dostanie carbonowe owiewki oraz niższą o około 7,5 cm kierownicę typu clip on, nadającej Triple’owi bardziej sportowego, torowego charakteru. Górna półka jest oczywiście okraszona specjalną tabliczką z numerem seryjnym. Niestety jeśli myślałeś, że wersja Moto2 będzie ubrana w sportowe owiewki to musimy cię rozczarować. To wciąż naked bike.

Plotki głoszą, że nowe modele pojawią się w salonach już na wiosnę 2023, ale ciekawsze jest to, że mają być nieco tańsze, niż obecne wersje Street Triplów. Mowa oczywiście o wersja R i RS – Moto2 z pewnością będzie droższy. Czy tak rzeczywiście będzie? Okaże się za niespełna pół roku.

Triumph Street Triple 2023Triumph
Triumph Street Triple 2023Triumph
Triumph Street Triple 2023Triumph
Zobacz również:
REKLAMA