Główna Komisja Sportu Motocyklowego podjęła temat Pucharu Polski 125 po pojawieniu się informacji o pucharach markowych Hondy. Honda jako jedyna organizowała wyścigi w klasie pojemnościowej 125 i po zaprzestaniu w tej klasie powstała luka. Zaletą pucharu ma być dostępność dla wszystkich i niskie koszty uczestnictwa. W dalszej perspektywie są również Mistrzostwa Polski. Póki co w PP mają startować dwie kategorie 2-suwów i 4-suwów. W zawodach uczestniczyć będą mogły zarówno motocykle startujące w poprzednich pucharach Hondy, a także Yamahy YZF 125, Cagivy Mito i Aprilie RS125, oraz inne tego typu sprzęty. Dalsze informacje będą już niedługo. Póki co fajnie, że w wyścigach pojawiają się jakieś perspektywy dla młodych zawodników którzy chcą osiągnąć coś w tym sporcie.
Oto pełna informacja udzielona przez pana Mieczysława Kałużę z GKSM:
Założenia do Młodzieżowej klasy 125 cc w 2011r.
Wiek zawodników od 12 do 21 lat. Jeśli temat „chwyci” i klasa się rozwinie, rozważymy wprowadzenie jej w 2012 roku do Mistrzostw Polski (zachowują Puchar Polski także). Zawody rozgrywane byłyby w dwóch kategoriach – motocykle 2- i 4-suwowe. Byłby wspólny wyścig, lecz oddzielna klasyfikacja pod warunkiem, że będzie minimum 5 zawodników w danej kategorii motocykla. Podział ten ma umożliwić dalsze starty zawodnikom posiadającym motocykle Honda 125 (których puchar markowy w bieżącym roku nie będzie już kontynuowany) zarówno CBR jak i NSR, motocykle Yamahy 125, a także wszelkich innych marek, w tym również bardziej „sportowe” wersje Aprilli czy Cagivy.
Nie będziemy stwarzali specjalnego regulaminu technicznego dla tej klasy. Motocykle muszą utrzymać limit pojemnościowy i być bezpieczne. Czyli takie ogólne wymogi jak dla pozostałych klas Pucharu Polski. Planujemy trzy wyścigi na Torze „Poznań” (wspólnie z Mistrzostwami Polski) i dwa na torach kartingowych – w Koszalinie i w Poznaniu (jak podano w kalendarzu zawodów na rok 2011). Dla klasy tej przewidujemy symboliczne wpisowe w wysokości 100 zł za rundę. Zabiegamy o wsparcie tego projektu przez sponsorów i firmy związane z branżą motocyklową. Zabezpieczymy również środki w Głównej Komisji Sportu Motocyklowego na jego dofinansowanie.
