Puchar Polski klasy 125

Decyzja o organizacji Pucharu Polski klasy 125 dla młodych rozwijających się adeptów wyścigów motocyklowych jeszcze co prawda nie zapadła, ale wszystko jest na dobrej drodze.

Główna Komisja Sportu Motocyklowego podjęła temat Pucharu Polski 125 po pojawieniu się informacji o pucharach markowych Hondy. Honda jako jedyna organizowała wyścigi w klasie pojemnościowej 125 i po zaprzestaniu w tej klasie powstała luka. Zaletą pucharu ma być dostępność dla wszystkich i niskie koszty uczestnictwa. W dalszej perspektywie są również Mistrzostwa Polski. Póki co w PP mają startować dwie kategorie 2-suwów i 4-suwów. W zawodach uczestniczyć będą mogły zarówno motocykle startujące w poprzednich pucharach Hondy, a także Yamahy YZF 125, Cagivy Mito i Aprilie RS125, oraz inne tego typu sprzęty. Dalsze informacje będą już niedługo. Póki co fajnie, że w wyścigach pojawiają się jakieś perspektywy dla młodych zawodników którzy chcą osiągnąć coś w tym sporcie.

Oto pełna informacja udzielona przez pana Mieczysława Kałużę z GKSM:

Założenia do Młodzieżowej klasy 125 cc w 2011r.

Realizując sugestię środowiska wyścigowego oraz działania PZM mające na celu dalszy rozwój wyścigów motocyklowych, Główna Komisja Sportu Motocyklowego planuje wprowadzenie w 2011 roku nowej klasy dla najmłodszych zawodników, mianowicie klasy 125cc. Zawody rozgrywane byłyby w pierwszym roku w ramach Pucharu Polski („Młodzieżowy Puchar Polski w kl. 125cc”), aby umożliwić start wszystkim chętnym, także tym nie posiadającym jeszcze licencji (którzy zgodnie z obowiązującymi przepisami będą musieli przystąpić do egzaminu na licencję B i po pozytywny jego zaliczeniu – wykupić tą licencję). Wyjątkowo tylko w tym roku dopuszczeni będą też do wyścigów w Pucharze Polski zawodnicy z licencją A ( posiadający już licencję B oczywiście także).

Wiek zawodników od 12 do 21 lat. Jeśli temat „chwyci” i klasa się rozwinie, rozważymy wprowadzenie jej w 2012 roku do Mistrzostw Polski (zachowują Puchar Polski także). Zawody rozgrywane byłyby w dwóch kategoriach – motocykle 2- i 4-suwowe. Byłby wspólny wyścig, lecz oddzielna klasyfikacja pod warunkiem, że będzie minimum 5 zawodników w danej kategorii motocykla.  Podział ten ma umożliwić dalsze starty zawodnikom posiadającym motocykle Honda 125 (których puchar markowy w bieżącym roku nie będzie już kontynuowany) zarówno CBR jak i NSR, motocykle Yamahy 125, a także wszelkich innych marek, w tym również bardziej „sportowe” wersje Aprilli czy Cagivy.

Nie będziemy stwarzali specjalnego regulaminu technicznego dla tej klasy. Motocykle muszą utrzymać limit pojemnościowy i być bezpieczne. Czyli takie ogólne wymogi jak dla pozostałych klas Pucharu Polski. Planujemy trzy wyścigi na Torze „Poznań” (wspólnie z Mistrzostwami Polski) i dwa na torach kartingowych – w Koszalinie i w Poznaniu (jak podano w kalendarzu zawodów na rok 2011). Dla klasy tej przewidujemy symboliczne wpisowe w wysokości 100 zł za rundę. Zabiegamy o wsparcie tego projektu przez sponsorów i firmy związane z branżą motocyklową. Zabezpieczymy również środki w Głównej Komisji Sportu Motocyklowego na jego dofinansowanie.

113.jpg
Zobacz również:
REKLAMA