[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
5.0

R nineT ale nie tylko - poznaj linię motocykli BMW Heritage

Mocne, nowoczesne motocykle o klasycznych kształtach cieszą się ostatnio sporym wzięciem, a BMW Motorrad ma w tym segmencie sporo do powiedzenia. Poznajcie maszyny z linii Heritage.

Piękno jest wieczne. Nic więc dziwnego w tym, iż w motoryzacji dobre wzorce nie giną. Owszem co pewien czas odchodzą w cień ulegając kaprysom mody, jednak potem wracają jako inspiracje kolejnych modeli. Klasyczny design jest ponadczasowy i zawsze będzie miał oddanych zwolenników, zwłaszcza gdy występuje w parze z najnowszą technologią. To właśnie, oraz spora dawka emocji, podbija serca i dusze motocyklistów o czym doskonale wiedzą ludzie z BMW Motorrad.

 

 

Wiedzą też jak ważna jest tradycja i przywiązanie do własnych korzeni. Jak ważna jest konsekwencja stanowiąca wyraz lojalności wobec marki. Lojalności, z której wielu motocyklistów uczyniło swą receptę na życie. A że ludzie z BMW Motorrad prócz tradycji dysponują też najnowszą technologią i wiedzą jak jedno z drugim połączyć - sukces z linii Heritage nie dziwi.

 

 

 

Gdy przed kilku laty narodził się zjawiskowy BMW R nineT - świat wstrzymał oddech. Motocykl łączył surowy, klasyczny charakter z jak najbardziej współczesną technologią i z miejsca zyskał miano maszyny kultowej. Technika dyskretnie ukryła się za dopracowanymi detalami, fabryczne akcesoria pozwoliły na daleko idącą personalizację, szybko więc pojawił się apetyt na więcej, a w ślad za nim, kolejne modele linii Heritage: R nineT Pure, Scrambler, Racer oraz Urban G/S.   

 

 

Wszystkie napędzane są sprawdzonymi, 110 konnymi, chłodzonymi powietrzem/olejem silnikami o pojemności 1170 cm3. Wszystkie mają modułowe ramy - co daje spore pole do popisu miłośnikom przeróbek, oraz takie same hamulce z 4-tłoczkowymi zaciskami monoblock i pływającymi tarczami. Do cech charakterystycznych serii zaliczyć można też typową dla BMW dbałość o detale, wysoką jakość wykończenia, niezawodność, spory wybór akcesoriów oraz kulturę pracy silnika i świetną trakcję.  

A oto linia modeli Heritage:

BMW R nineT.

To motocykl trudny do pomylenia z innymi maszynami, a zarazem protoplasta całej linii. Pomyślany i stworzony jako roadster w czystej postaci. Idealny kompan do celebrowania własnej wolności i zabawy na krętych drogach. Mocny silnik, świetne hamulce i wyrazisty charakter fascynują, nie dziwi więc popularność tej maszyny. Motocykl charakteryzuje się uproszczonym stylem, a jednocześnie nienaganną prezencją. Uosabia inżynieryjną konsekwencję - silnik w układzie bokser, napęd wałem, wyważone proporcje, oraz innowacyjność - zaawansowany ABS i kontrola trakcji na pokładzie.  

Twórcy maszyny z góry założyli, że R nineT będzie przebudowywany i dopasowywany do właściciela. Zadbali więc o odpowiednie ku temu możliwości: postawili na modułową konstrukcję, ramę, której tylna część można w łatwy sposób zdemontować i otwarty elektroniczny interfejs umożliwiający instalację kolejnych elementów.

 

BMW R nineT - by dosiąść legendy wystarczy 665 zł netto miesięcznie w systemie BMW 3asy Ride

 

 

BMW R nineT Pure.

Jest to bardziej surowa, zredukowana do najważniejszych elementów wersją R nineT. To dobry wybór dla każdego, kto kocha klasyczny styl i pragnie czystego doświadczania jazdy motocyklem.

Design nawiązuje do estetyki lat 70-tych i 80-tych jednak nie tylko, bowiem czerpie też z roku 1923, kiedy to narodziła się ujęta w model R 32 koncepcja maszyny napędzanej silnikiem typu bokser. Podobnie jak R nineT także i R nineT Pure daje szerokie pole do popisu w zakresie personalizacji. Cechy szczególne wersji Pure, to oprócz malowania Catalano Grey, nowy widelec teleskopowy i odlewane felgi z pięcioma szprychami każda.

 

BMW R nineT Pure - ciesz się nim od 530 zł netto miesięcznie w systemie finansowania BMW 3asy Ride

 

BMW R nine T Scrambler.

Klasyczną linię łączy z cechami prawdziwego scramblera i doskonale radzi sobie zarówno w tłocznym mieście, na krętych wiejskich drogach jak i na piaszczystej plaży. Mocny silnik i wysoko ulokowany wydech zapewniają nie tylko świetny wygląd ale i solidnego kopa połączonego z niepowtarzalnym brzmieniem. Wygodna, odprężona pozycja sprawia, że nawet dłuższa wyprawa nie jest na tej maszynie problemem.

R nineT Scrambler przywołuje czasy legendarnych, pierwotnych scramblerów i ma wszelkie cechy tego gatunku: widelec z lagami chronionymi przez gumowe harmonijki, wysoko puszczony układ wydechowy, wyższa kierownica oraz 19-calowe przednie koło. Dodatkowo dostępne w opcji są szprychowane koła crossspoke z terenowymi oponami dające wyraźny sygnał, że jazda nie musi kończyć się wraz z asfaltem.

Stylowa kanapa, prędkościomierz z analogowym wyświetlaczem, dopracowane detale i okrągły reflektor z logotypem BMW są idealnym dopełnieniem klasycznego wyglądu.

 

BMW R nineT Scrambler - już od 570 zł netto miesięcznie w systemie finansowania BMW 3asy Ride

 

 

BMW R nineT Racer.

Ten model jest maszyną dla ludzi zafascynowanych ulicznymi wyścigami. R nineT Racer pozwala bowiem cofnąć się do lat w których dosiadane przez rockersów maszyny ścigały się w ulicznym ruchu od kawiarni do kawiarni.

Utrzymany w wyścigowym stylu retro R nineT Race, w odróżnieniu od wyluzowanego Scramblera, zmusza jeźdźca do większego zaangażowania. Schylony za stylową półowiewką, z dłońmi spoczywającymi na nisko ulokowanych połówkach kierownicy, może on maksymalnie wykorzystać możliwości silnika i podwozia.

Przypominającego wyścigówkę z lat 70 R nineT Racera trudno pomylić z inną maszyną. Motocykl cechują wydłużone proporcje i smukła sylwetka. Jest to sprawka charakterystycznej owiewki w kształcie kropli, zbiornika paliwa i kanapy z zadupkiem. Swoje swoje robią też przesunięte do przodu, nisko ulokowane clipony i wysoko ustawione, przesunięte w tył podnóżki zmuszające jeźdźca do zajęcia aktywnej, sportowej pozycji. Obrazu dopełnia malowany na czarno silnik i kontrastujący z nim lakier z charakterystycznymi pasami w barwach BMW Motorsport.

 

BMW R nineT Racer - zostań jego posiadaczem - już od 580 zł netto miesięcznie w systemie  BMW 3asy Ride

 

BMW R nineT Urban G/S.

Design R nineT Urban G/S przyciąga wzrok i aż krzyczy że nawiązuje do startującego w rajdzie Paryż - Dakar legendarnego modelu R 80 G/S z przed czterech dekad. Charakterystyczne elementy takie jak 19-calowe przednie koło, widelec ze znajomo wyglądającymi harmonijkami na lagach, podniesiony błotnik i skrywająca okrągły reflektor niewielka owiewka sprawiają że patrzysz nie na zwinnego roadstera, lecz na solidny, budzący zaufanie sprzęt dla podróżników ze starej szkoły. Także wąskie, nieco dłuższe, czerwone siedzenie wpisuje się w klimat, a czarny silnik i rama podkreślają efekt.

Jak łatwo zgadnąć, Urban G/S dobrze radzi sobie na kiepskich nawierzchniach - od żwirowych dróg po nieutwardzone ścieżki. I choć nie jest to maszyna offroadowa, to doposażona w opcjonalne szprychowe koła z terenowymi oponami, podnóżki enduro i osłonę pod silnik pozwala na bezstresowe szaleństwa w lekkim terenie.

Za sprawą przemyślanej ergonomii R nineT Urban G/S jest inny niż krewniacy. Wyższa kierownica, długa kanapa oraz szersze podnóżki czynią pozycje jeźdźca bardziej zrelaksowaną przez co dalsze wypady i wyskoki w teren dają jeszcze więcej radości.

Mimo iż R nineT Urban G/S mocno zakotwiczony jest w przeszłości, nie obca mu jest nowoczesna technologia. Wyposażony jest bowiem w silnik i elektronikę modelu R nineT, spełnia wymogi normy EU-4, dysponuje ABS-em i opcjonalną kontrolą trakcji, a podniesiony układ wydechowy ze szczotkowanej stali czyni z pracy silnika radosny koncert dla ucha.

 

BMW R nineT Urban G?S - w finansowaniu BMW 3asy Ride ten model może być twój już za 570 zł netto miesięcznie.

 

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij