Jarvis wygrywa Red Bull Romaniacs po raz drugi. Wyścig zakończono dzisiaj wraz z wjazdem na po zabytkowych schodach w pięknym mieście Sibiu i garścią bardzo zmęczonych zawodników.
5 dni temu 176-ciu zawodników tegorocznej edycji 2011 Red Bull Romaniacs-a przejechało około 600 km przez rumuńskie wsie, sponiewierało swoje motocykle i ciała tak, jakby ich życie od tego zależało i 124 dotarło na metę. Najlepszym z nich był Graham Jarvis, który dominował przez cały wyścig i który wygrał Red Bull Romaniacs juz po raz 2-gi . Jak wszyscy inni, musiał dać z siebie wszystko, aby przejść przez trudne odcinki trasy PRO, przezwyciężyć awarię i upadki i nie poddawać się, lecz naprawić sprzęt i walczyć do wyczerpania. Jednak udało się, jechał "jak chirurg", i miał wystarczająco dużo energii aby stać się zasłużonym zwycięzcą. Graham wygrał Red Bull Romaniacs w 2008 roku, mocno forsował w dwóch ostatnich latach (udział w 2009 roku, i 2-gie miejsce w 2010), aby znowu wygrać w 2011 roku. Gratulacje!
Graham:"To był kolejny ciężki dzień, a musiałem ostro przeć do przodu, bo wiedziałem, że Chris nigdy by się nie poddał się. Wtedy złapałem drut w tylnym kole, przez który zaliczyłem wywrotkę i musiałem popracować trochę, aby to odczepić z mojego motocykla. Jestem naprawdę szczęśliwy, że udało mi się teraz wygrać Red Bull Romaniacs po raz 2-gi! To był wspaniały wyścig i mam nadzieję, że wrócę tu ponownie w przyszłym roku. Wsparcie z Husaberg i GoldenTyre był duże i doceniam to też!"
Graham-owi rzeczywiście przez cały wyścig deptał po piętach bardzo zadeterminowany Chris Birch, który też świetnie sobie radził. W przeciwieństwie do wielu swoich kolegów, którzy nie chcą nawet oglądać swojego motocykla przez najbliższe kilka dni, Chris myślami jest już przy następnym wyścigu, który odbędzie się w RPA w najbliższą sobotę, szacun!
Chris: "Dzisiaj miałem swój najtrudniejszy dzień do tej pory, było dość ciężko, ale na pewno miałem świetną zabawę. Zajęcie 2-giego miejsca za Graham-em jest ok w mojej sportowej karierze - ten facet jest niesamowity! Kocham ten wyścig, jeśli jest ktoś kto myśli o zrobieniu RBR, mogę go tylko zachęcić, zrobiłem dużo różnych tras i wyścigów na całym świecie, ale ten jest zdecydowanie najlepszy. Tylko pamiętajcie, aby wybrać odpowiednią do swoich umiejętności klasę ...! "
Ogólny trzeci Andreas Lettenbichler jechał jakby nie było jutra i stanowił nie lada wyzwanie dla Grahama w niektórych częściach dzisiejszego dnia. Jego umiejętności jazdy raz jeszcze oszołomiły jego światowej klasy przeciwników, którzy obserwowali go jak przekracza niektóre przeszkody w prawdziwie magicznym stylu "Lettiego". Większość z nich nie była w stanie śledzić jego ścieżki. Niestety, rozbił się dwukrotnie i jego GPS został zniszczony. Mimo to Letti nie zrezygnował i jechał za grupą zawodników z klasy Hobby w celach nawigacyjnych, dzięki czemu zapewnił sobie trzecie miejsce tego dnia jak i w całym wyścigu!
Letti:"Jestem szczęśliwy, że to już koniec, to była zabawny ale i trudny wyścig. Wracam do pracy jutro, ale mam mnóstwo wspaniałych wspomnień i niesamowite miejsce na podium co doje mi naprawdę wiele powodów do radości! "
Kolejnym zawodnikiem który odważnie walczył dzisiaj w bitwie był Xavi Galindo. PRO-klasy Hiszpan był na dobrej drodze, aż stracił kontrolę nad swoim motocyklem tuż powyżej skały i jego sprzęt spadł pionowo w dół obok jeziora, skąd był nie do odzyskania. Xavi pozbył się więc swojego oprzyrządowania i postanowił przepłynąć na drugą stronę jeziora aby szukać pomocy. Tam zobaczył łódź, która wiosłowa szybko więc została przez niego „porwana” i użyta jako prom, który przetransportował jego motocykl z powrotem na właściwy tor. Już godzinę później brał z powrotem udział w wyścigu i dotarł jako 10-ty tego dnia. Podczas ceremonii wręczania nagród otrzymał wodne skrzydła ;-)
Martin "Frejn" Freinademetz: "Nigdy nie mieliśmy jeszcze tak wysokiego procentu zawodników kończących wyścig, z pewnością przyczyniła się do tego wspaniała pogoda, ale również nasze dobre przygotowanie. Oznakowaliśmy i przygotowaliśmy około 600 km tras, zaangażowaliśmy do przygotowań 400 osób, rozdystrybuowaliśmy 20000 litrów gazu i 270 litrów oleju Motorex do 16 punktów tankowania, zbudowaliśmy 4 punkty serwisowe i ustanowiliśmy 40 punktów kontrolnych, które dostarczało jedzenie, zapewniliśmy też zakwaterowanie dla zawodników i drużyny, a także zaangażowaliśmy światowej klasy służby ratownicze i bezpieczeństwa – dlatego jesteśmy tak zmęczeni jak zawodnicy, a zarazem bardzo szczęśliwy, że mieliśmy tutaj takie wielkie wydarzenie sportowe Extreme Enduro! Wielkie "dziękuję" dla mojego zespołu i uczestników za podjęcie wyzwania! Jest to, więc idealne miejsce i czas do rozpoczęcia przygotowań do Red Bull Romaniacs 2012, który odbędzie się w ramach Mistrzostw Świata Extreme Enduro. "
Zobacz również:
TOP 5
- MOTOCYKLE UŻYWANE Pojedynek motocykli używanych: Benelli Leoncino vs Bajaj Dominar
- TESTY AKCESORIÓW Test produktu - buty Alpinestars Ridge V2 WP
- MOTOCYKLE UŻYWANE Motocykle używane: Honda XL 1000 V Varadero kontra Aprilia ETV 1000 Caponord
- TURYSTYKA I PODRÓŻE Turystyka po Tatrach - pętla z widokami
- TESTY AKCESORIÓW Bielizna Rev’it! Supersonic [TEST]
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ
REKLAMA
NAJNOWSZE
Bornholm na motocyklu - przeżycia nie do kupienia
Motocyklowa wyprawa na Bornholm jest wyjątkowa dlatego, że daje możliwość poznania przyrody, architektury i kultury innych niż gdzie indziej. Jeszcze jeden jej smaczek – cofa cię w czasie o dobrych kilkadziesiąt lat.
Turystyka: Himalaje
W sierpniu monsunowe deszcze często zalewają niektóre części Indii. Na szczęście najczęściej omijają one leżący na północy region Ladakh. Ma on do zaoferowania najwyższe na naszej planecie przełęcze, na które można wjechać motocyklem. Ale nie tylko dla nich warto się tam wybrać.
Motocykl używany - Yamaha XVS 950 Midnight Star
Dla wielu motocykl w stylu cruiser musi mieć amerykański rodowód. Tymczasem japońskie „podróbki” niejednokrotnie przewyższają Harleya pod względem jakości wykonania oraz trwałości. Zatem czy warto się skusić na Yamahę XVS 950 Midnight Star?
HUD w motocyklowym kasku, czyli bądź jak Maverick
Nie tak dawno z wyświetlaczy HUD korzystali wyłącznie piloci myśliwców. Dziś tego typu rozwiązania trafiły do samochodów i… motocyklowych kasków.
Yamaha Ténéré 700 World Raid kontra Yamaha Ténéré 700
Na pierwszy rzut oka Nowa Yamaha Ténéré 700 World Raid wygląda jakby przed chwilą wróciła z wyprawy dookoła świata. Postanowiłem sprawdzić ją w bezpośrednim porównaniu z wyglądającym nieco skromniej podstawowym modelem – Yamahą Ténéré 700.
Modeka Aeris II
Nie ma przesady w stwierdzeniu, że Modeka specjalizuje się w odzieży turystycznej. Do naszego testu trafił zestaw Modeka Aeris II.
Nie wpadnij w pułapkę - podpowiadamy jak uniknąć wysokiego mandatu
W świetle nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym mandaty mocno podrożały. W gąszczu znaków drogowych i zawiłych przepisów łatwo zatem popełnić kosztowny błąd. Podpowiadamy co może pomóc uniknąć ci kosztownej i stresującej wpadki.
Dlaczego w USA wciąż można kupić motocykle, których historia sięga 30 lat?
Jeśli chodzi o normy emisji spalin, przyjęło się przekonanie, że Kalifornia jest pod tym względem najbardziej restrykcyjna.
Mistrzowska kurtka Rafała Sonika na licytacji WOŚP
Rafał Sonik to 9-krotny zdobywca Pucharu Świata cross country i jeden z niewielu polskich zwycięzców rajdu Dakar. Rafał od lat wspiera działania WOŚP i nie inaczej jest w tym roku. Na licytacji możesz kupić jego kurtkę z sezonu 2019 w którym zdobył Puchar Świata.
Porównanie motocykli używanych: Suzuki Bandit 600 VS Honda Hornet 600
Przez wiele lat Suzuki Bandit i Honda Hornet były najpopularniejszymi motocyklami na polskich drogach. Dziś wciąż są to sprzęty solidne, a przy tym też tanie. Który prezentuje się lepiej w bezpośrednim starciu?
MotoGP: Nowe barwy prywatnych zespołów Ducati
Prywatne zespoły Pramac Racing i Gresini Ducati zaprezentowały nowe barwy na sezon 2023, a w nich nowego zawodnika Gresini – Alexa Marqueza, który zastąpi Eneę Bastianiniego. Widać mocne połączenie z fabryką z Bolonii.
Jak sprawdzić i prawidłowo ustawić ciśnienie powietrza w oponach motocykla?
To pytanie, przed którym staje wiele osób, zwłaszcza początkujących motocyklistów. Oto kilka rad.
Test opon Bridgestone AT41 - do motocykli adventure
Wyobrażasz sobie Land Rovera Defendera na typowo drogowych oponach? Nic dziwnego, że wielu użytkowników podróżnych enduro również chce mieć rasowo wyglądające kapcie, ale bez pogorszenia przyczepności, trwałości i poręczności. Czy opony adventure Bridgestone AT41 łączą te cechy?
Barton NXT 125 - pitbike do nauki jazdy w terenie
Małe motocykle crossowe to dobry wybór dla osób chcących rozpocząć swoją motocyklową przygodę. Oto przed wami staje Barton NXT 125.
Motocykl używany Suzuki SV 650
Suzuki SV 650 jest zwinny i lekki, dzięki czemu łatwo go ogarnąć, ale ma też swoje narowy. Prawdziwą radość z jazdy daje ładnie brzmiący i kochający obroty silnik V2. Czy warto się rozglądać za modelem z drugiej ręki?
Sieć 6G a systemy komunikacji między pojazdami
Nie tak dawno do użytku transmisji danych weszła sieć 5G, a już dziś trwają prace nad przygotowaniem urządzeń montowanych w pojazdach do obsługi sieci 6G. Cel jest jeden, podnieść poziom bezpieczeństwa na drogach.