W ramach przeprowadzonego testu opon dla klasy Moto2 badano odporność na obciążenia i przygotowywano nową specyfikację na rok 2014, a być może także na pozostałe wyścigi sezonu 2013. Opony sprawdzali jeżdżący w klasie Moto2 Dominique Aegerter oraz zespół testowy Dunlopa w składzie: Stefan Nebel i dwóch zawodników mistrzostw IDM. Opona była wcześniej testowana przez Esteve Rabata i Nicolása Terola w Argentynie.
Wnioski z testu potwierdziły walory nowej specyfikacji tylnej opony. Stwierdzono również, że za wzrost obciążenia opon w tym sezonie mogą częściowo odpowiadać zmiany wprowadzone w motocyklach od 2012 r. Chodzi m.in. o nowe sprzęgło, które bardziej obciąża oponę umożliwiając mocniejsze hamowanie przed zakrętami. „Nie pojechaliśmy na tor w Mireval z zamiarem bicia rekordów, ale bardzo się cieszymy, że się to udało” – powiedział Clinton Howe, dyrektor operacyjny sekcji motocyklowej Grand Prix.
Dunlop jest partnerem technicznym Suzuki Endurance Race Team, Honda TT Legends, firm Kawasaki i Honda oraz wyłącznym dostawcą opon do wyścigów Moto2 i Moto3.