Moto Guzzi V85 to średniej klasy turystyk, jedna maszyna wyraźnie różni się od swych rówieśników, takich jak BMW F 850 GS, czy Triumph Tiger 800. Mimo że moda na klasyki trwa a rynek oldschoolowych maszyn ciągle się rozwija, to V85 wyrażnie odbiega od reszty. Jest bowiem pierwszym enduro klasykiem nawiązującym stylem do rajdowych maszyn z lat 80 i 90 zeszłego wieku.
Pamiętający czasy kiedy rajd Paryż - Dakar faktycznie jechał z Paryża do Dakru fani offroadu, rajdów i klasycznego designu powinni mocno zaciskać kciuki za ten projekt bowiem maszyna ma sporo ducha tamtych czasów. Wielki zbiornik, dwa okrągłe reflektory, poprzeczny V2 90o o pojemności 850 cm3 i mocy 80 KM, wał kardana i obłędne czerwono-biało-żółte malowanie to świetne połączenie. Zwłaszcza, że Stelvio 1200 przez ostatnie lata zdążył się mocno zestarzeć.
![]() |
![]() |
Koncept wygląda jakby był w końcowej fazie projektu, a to może oznaczać, że trafi do sprzedaży w 2018 roku. My w każdym razie trzymamy kciuki!