[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
3.8

Rocket 3 R/GT 2019 - nowy power cruiser Triumpha

2458 cmpojemności, 167 KM mocy i oszałamiające 221 Nm momentu obrotowego w najnowszym power cruiserze Triumpha. Czy Rocket 3 okaże się jedną z najbardziej wyjątkowych maszyn 2019 roku?

Jednostka napędowa Rocketa 3 to największy produkowany seryjnie silnik motocyklowy na świecie! 

Plotki na temat nowego modelu krążą w sieci już od października 2018 roku, ale pierwsze oficjalne informacje na temat nowego Rocketa III Triumph ujawnił dopiero w styczniu tego roku. Anglicy przyznali się wtedy do wersji TFC (Triumph Factory Custom), która będzie produkowana wyłącznie w limitowanej serii (750 sztuk). Pod koniec lipca Triumph zaskoczył nas jeszcze bardziej i pochwalił się dwiema seryjnymi wersjami Rocketa 3 - R i GT.

Liczby, które padają w kontekście nowego power cruisera Triumpha robią wrażenie. Motocykl będzie napędzany trzycylindrowym silnikiem o pojemności 2458 cm3. Gdybyś nie wiedział, to największy produkowany seryjnie silnik motocyklowy na świecie! To nie wszystko. Dzięki tak dużej pojemności maszyna dysponuje mocą 167 KM i momentem obrotowym na poziomie 221 Nm. Piec nowego Rocketa generuje w prawdzie tyle samo Nm momentu obrotowego co Rocket 3 Roadster, ale jest od niego o 19 KM mocniejszy.

REKLAMA

W porównaniu do poprzedniego modelu trzycylindrowiec przeszedł sporo zmian. Zastosowano nowy układ smarowania z suchą miską olejową i wałek wyrównoważający. Wszystko po to by silnik był lżejszy a wibracje nie były aż tak dokuczliwe. Co więcej, nowa sześciobiegowa skrzynia ma działać płynniej. Nowy Triumph może się też pochwalić hydraulicznym sprzęgłem, które według obietnic fabryki ma działać bardzo lekko. Według zapewnień konstruktorów, pierwszy duży przegląd w silniku trzeba zrobić dopiero po nawinięciu 16 000 km

 

REKLAMA

REKLAMA

Za zatrzymanie tego kolosa odpowiadają dwie tarcze w przednim kole o średnicy 320 mm, w które wgryzają się czterotłoczkowe radialne zaciski Brembo Stylema (M4.30). Z tyłu znajdziesz 300 mm tarczę z tym samym zaciskiem. Hamowanie wspomaga ABS na winkle. 

W nowym Rockecie podoba mi się w piękny jednoramienny, aluminiowy wahacz i napęd wałem kardana. W oko wpadają też poprowadzone bokiem rury wydechowe w układzie 3-w-2 i charakterystyczne dwa przednie reflektory. Rzut okiem i od razu widać, że ekipa z Triumpha zadbała o każdy nawet najmniejszy detal. Nie brakuje tu elementów wykonanych z szczotkowanego aluminium takich jak: korek wlewu paliwa czy osłona wydechów.

REKLAMA

Mówiąc o nowym Triumphie Rocket 3 nie zapomnij o pięknych, 20-ramiennych obręczach na które naciągnięto szerokie opony Avon Cobra Chrome - przednia opona ma szerokość 150 mm, a tylna aż 240 mm! W prawdzie gumy zaprojektowano specjalnie na potrzeby Rocketa, ale nie jestem pewien czy podołają ogromnym siłom towarzyszącym przyspieszaniu. Postaramy się to sprawdzić w czasie testów.

 

REKLAMA

Rocket 3 R ma kanapę na wysokości 773 mm, a GT na wysokości 750 mm. Oprócz tego wersję GT wyróżniają dalej wysunięte podnóżki (z możliwością regulacji w trzech pozycjach), niewielka szyba i aluminiowe oparcie dla pasażera. W baku obydwu wersji mieści się 18 l benzyny. Masa Rocketa jest teraz znacznie niższa. Wersja R waży na sucho 291 kg, a wersja GT 294 kg. 

Nie mogło być inaczej - Brytyjczycy wyposażyli Rocketa III w bogaty pakiet elektroniki. Na pokładzie znajdziesz:

REKLAMA
  • wielostopniową kontrolę trakcji
  • system czujników IMU
  • ABS na winkle
  • 4 tryby jazdy (Road + Rain + Sport + tryb indywidualny),
  • LED-owe reflektory
  • Hill start (asystent startu pod górę)
  • wyświetlacz TFT
  • podświetlane przyciski kierownicy
  • zapłon bezkluczykowy
  • podgrzewane manetki (standardowe wyposażenie modelu GT)

W opcji dostępna będzie również dodatkowe systemy, takie jak:

  • quickshifter (w górę i w dół)
  • możliwość sterowania kamerą GoPro i telefonem za pomocą Bluetootha
  • nawigacja korzystająca z map Google
  • TPMS, czyli czujniki sprawdzające ciśnienie w oponach

 

REKLAMA

REKLAMA

Oprócz tego będziesz mógł ubrać Rocketa w następujące akcesoria:

REKLAMA
  • Kierownica roadster i turystyczna
  • Siodło turystyczne i sportowe
  • Nakładka na siedzenie kierowcy
  • Bardziej komfortową kanapę pasażera
  • Oparcie siedzenia pasażera
  • Osłony kolan
  • Owiewkę sportową
  • Kierunkowskazy LED
  • Urządzenie śledzące motocykl Thatcham Track+ z całodobowym monitoringiem prowadzonym przez centrum obsługi z siedzibą w Wielkiej Brytanii
  • System alarmowy Tahtcham Protect+
  • Sakwy i torbę na bak
  • Zestaw montażowy sakw
  •  

Rocket będzie dostępny w różnych malowaniach:

Rocket 3 R

Korosi Red
Phantom Black

Rocket 3 GT

 
Silver Ice & Storm Gray
Phantom Black

 

REKLAMA

Trzeba przyznać, że Brytyjczycy odwalili kawał dobrej roboty.

REKLAMA

 

REKLAMA

REKLAMA

Triumph Rocket 3 GT 2019

REKLAMA

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Tak, tak, to wcale nie jest żart. 25 lat temu, w listopadzie 1994 roku, na rynku pojawił się pierwszy numer „Motocykla”. Przez tych 300 miesięcy świat przyspieszył, podobnie jak współczesne motocykle. Przez 2,5 dekady przygotowaliśmy dla Ciebie 299 numerów naszego magazynu.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij