[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Royal Enfield Concept KX V-Twin

Moda na maszyny w stylu retro trwa w najlepsze! Royal Enfield Prezentuje prototyp - KX, którego stylistyka nawiązuje do motocykla z 1937 roku. Trapezowy widelec, skórzana kanapa, silnik w układzie widlastym 838 cm3, żeberka na cylindrach i głowicy. Całość wygląda obłędnie. 

Podczas minionych targów EICMA w Mediolanie Royal Enfield pokazał ciekawy koncepcyjny motocykl Concept KX. Fani klasyków powinni zorientować się, że wygląd maszyny i widlasty silnik nawiązują do modelu Royala KX (1140 cm3) z lat 30-tych ubiegłego wieku. Motocykl zaprojektowano w stylu, który można określić jako neo-retro, czyli połączenie klasyki ze współczesnymi technologiami.

W pierwszej kolejności moją uwagę przykuła jednostka napędowa. Żeberka cylindra i głowicy nadają ogromnemu V-Twinowi o pojemności 838 cm3 oldskulowego wyglądu. Warto dodać, że chłodzony olejem silnik jest elementem nośnym.

REKLAMA

Zobacz teżOpisz swoją podróż i zgarnij nagrodę 500 zł

Ładny wygląd Royal zawdzięcza dobrze skrojonej, skórzanej kanapie i zbiornikowi paliwa w kształcie łezki. Te elementy, a także okrągła lampa i klasyczna szeroka kierownica nawiązują do maszyn z dawnych lat. Jeśli chodzi o nowe technologie to mamy tutaj oczywiście w pełni LED-owe oświetlenie z funkcją do jazdy dziennej (DRL) i elektroniczny wyświetlacz w kokpicie. Oprócz tego hamulce tarczowe z zaciskami ByBre. Robotę robi też ciemnozielony lakier. Mam tylko jedno "ale" - rury wydechowe totalnie nie pasują do reszty nadwozia. Mam nadzieję, że do momentu produkcji chłopaki z Royala zaprojektują je na nowo.

Najciekawszym elementem najnowszego Royala jest przedni, trapezowy widelec. Wygląda świetnie - co do tego nie mam żadnych wątpliwości. Ale w jaki sposób działa i czy spełnia swoje zadanie? To pytanie pozostanie bez odpowiedzi do momentu pierwszych testów. Podobne rozwiązania stosowano przecież w motocyklach produkowanych w ubiegłym wieku... Konstrukcja tylnego wahacza wygląda na sztywną, ale tylne koło wraz z jednoramiennym wahaczem amortyzuje ukryty i zabudowany pod siedzeniem monoshock. Dla mnie mega!

Zobacz też: Ślepe zaułki techniki motocyklowej - Nie tędy Droga

Póki co KX to tylko prototyp, więc Royal nie chwali się szczegółami na jego temat. Na więcej trzeba jeszcze trochę poczekać. Plotki głoszą, że premiera maszyny odbędzie się dopiero w 2020 roku. Jeśli motocykl faktycznie trafi do produkcji seryjnej, to konkurenci tacy jak Triumph Bonneville Bobber, czy Harley-Davidson Sportster 1200 nie będą mogli spać spokojnie.

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Jeszcze do końca lipca obowiązuje w salonach Hondy w całej Polsce oferta promocyjnej sprzedaży modeli NC750X oraz NC750S. "S-kę" możesz wyrwać już za nieco ponad 26 000 zł, a "X-a" za 27 000.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij