Tegoroczny sezon zapowiada się interesująco. Na rynku motocyklowych kasków robi się coraz ciaśniej, a emocje dodatkowo podkręca wejście w życie nowej normy certyfikacji ECE 22-06. Musicie pamiętać, że od początku 2021 roku wszystkie kaski motocyklowe mogą być testowane i zatwierdzane zgodnie ze wspomnianą wyżej specyfikacją. Od 03.06.2022, czyli już za niecałe pół roku, testy będą przeprowadzane wyłącznie z wytycznymi zawartymi w nowych przepisach. Ale od 3 czerwca 2023 roku produkcja kasków spełniających standardy normy ECE 22.05 nie będzie już dozwolona! A to może oznaczać tylko jedno, w najbliższym czasie powinniśmy się spodziewać wysypu nowych modeli kasków.
Po kasku szczękowym Schuberth C5 który wygrał nasz test (możesz go przeczytać klikając w TEN LINK), do grona garnków spełniających wymagania nowej normy dołączył Schuberth S3. Jest to kask integralny, wyposażony w blendę przeciwsłoneczną, pinlock, dedykowany do jazdy motocyklami sportowo turystycznymi.

Skorupę kasku wykonano z mieszaniny włókien szklanych (Schuberth Direct Fibre Processing) wzmocnionych jedną warstwą włókna węglowego (Carbon). Powstaje ona w próżniowych formach, w których materiał jest prasowany pod wysokim ciśnieniem. Kaski Schuberth S3 są dostępne w dwóch rozmiarach skorup. Pierwsza z nich jest dedykowana dla modeli o rozmiarach XS (53), S (55), M (57), L (59). Druga ze skorup jest przeznaczona dla kasków o rozmiarach XL (61), XXL (63) i XXXL (65) - w nawiasach podany został obwód głowy w centymetrach.

Producent chwali się, że na potrzeby nowego kasku przeprojektowany zostały jego środek. Nowy materiał, z którego wykonany został EPS ma teraz lepiej pochłaniać wstrząsy i uderzenia, oraz zapewniać więcej miejsca wewnątrz. A to będzie potrzebne z innego powodu, o którym już za chwilę.
Dodatkowo w S3 zastosowano EPS o dwóch gęstościach, innej dla części środkowej i innej dla boków. Nowa bezszwowa wyściółka Schuberth INDIVIDUAL umożliwia dopasowanie jej według indywidualnych preferencji.

Oby ten system nigdy się nie przydał, ale pamiętajcie, że kask Schuberth S3 jest wyposażony w system S.R.S. (Schuberth Rescure System). W razie wypadku ratownicy mogą łatwo i szybko usunąć z wnętrza kasku wyściółkę policzkową. Robi się to pociągając za taśmy znajdujące się po obu stronach szczęki. W ten sposób ułatwiony zostaje dostęp do wnętrza kasku, a do jego zdjęcia nie jest potrzebna duża siła, co ma szczególnie duże znaczenie podczas typowych dla motocyklistów urazów szyjnej części kręgosłupa.

Producent chwali się też, że w porównaniu do poprzednich modli zmienił mocowania paska podbródkowego. Ma to na celu poprawę komfortu, tak by pasek nie uciskał w szyję w okolicy gardła oraz zmniejszyć szanse "zjechania" kasku z głowy podczas wypadku.
Dwa wloty powietrza na szczęce kasku mają zapewnić wydajniejszą wentylację. Co ciekawe jeden z nich został wyposażony w wymienny filtr. Nowy tylny spojler wyposażony w wylot ciepłego powietrza z wnętrza kasku, co powinno poprawić komfort jazdy.

Jeśli lubisz jeździć w grupie, w nowym Schuberthcie S3 docenisz możliwość zamontowania interkomu. Właśnie po to potrzebne było miejsce wewnątrz kasku, o którym wspominałem przy okazji opisywania EPS-u. Do kasku jest dedykowany system komunikacji plug and play wykorzystujący urządzenie Sena 50S. Typowo dla Schubertha anteny Mesh, FM i Bluetooth są fabrycznie zamontowane w kasku.

Na koniec kilka słów o kolorystyce. Nowy kask Schuberth S3 będzie dostępny w trzech kolorach podstawowych, oraz dwóch grafikach utrzymanych w sześciu wariantach kolorystycznych.

Ile kosztuje Schuberth S3?
Dzisiaj wiemy, że sugerowane ceny to odpowiednio 2549zł za wersję monokolor. Concrete Grey to wydatek 2699 zł, a grafiki - 2999 zł. pamiętajcie jednak, że podane ceny są wartościami sugerowanymi przez producenta i mogą się różnić w zależności od sklepu.