Jak myślisz, co oznaczają skrót „TT” w nazwie SportSmartów? Nie! Nie jest to skrót od Tourist Trophy - wyścigu na wyspie Man, choć takie skojarzenie mogłoby sugerować handlowe logo SportSmartów. TT oznacza Track Technology (technologia torowa).
Nie bez powodu ekipa Dunlopa zastosowała ten chwyt. Nowy SportSmart powstał bowiem z myślą o torze i ulicy (w tej właśnie kolejności). Chociaż te dwie rzeczy nie do końca ze sobą współgrają - na ulicy liczy się uniwersalność i żywotność, a na torze jak najlepsza przyczepność - to Dunlop postanowił pogodzić sprzeczności i stworzył SportSmarty TT. Tym sposobem gdy już polatasz po torze, bez konieczności zmiany opon, wrócisz na kołach do domu.
NTEC Dunlopa to technologia, która pozwala na obniżenie ciśnienia w tylniej gumie przed wjazdem na tor. W SportSmartach zastosowano ulepszoną wersję NTEC-a: RT, czyli Road and Track (Droga i Tor). Po co obniżać ciśnienie? Zabieg ten pozwala na zwiększenie powierzchni styku opony z asfaltem - Dunlop zarzeka się, że nawet o 24%. W oponie SportSmart TT zastosowano też nowy kształt bieżnika, który nazwano Speed Vent. Dzięki niemu opona jest lepiej chłodzona i nie przegrzewa się zbyt szybko.
Więcej o tej gumie przeczytacie w najbliższym numerze Motocykla (05/2018).