Nazwa SportSmart TT pochodzi od drogowej serii opon Dunlop SportSmart, a rozszerzenie TT, kojarzące się z serią wyścigów drogowych Tourist Trophy nawiązuje do zastosowanej technologii - Track Technology. Dunlop wreszcie powraca do segmentu wyczynowych opon sportowych - ostatni raz prawdziwą nowość Dunlopa w tej kategorii widzieliśmy 10 lat temu - był to Qualifier RR.
Aby zoptymalizować powierzchnię styku opony SportSmart TT z nawierzchnią, Dunlop zmodyfikował innowacyjną technologię NTEC. Nowa technologia NTEC RT pozwala bez ryzyka regulować ciśnienie w tylnym kole odpowiednio do użytku na drodze i na torze. Przy odpowiednim ustawieniu ciśnienia jazdy na torze powierzchnia styku z nawierzchnią zwiększa się nawet o 24%.
Podobno nowa technologia NTEC RT to nie jedyna innowacja w SportSmartach TT, ale o kolejnych dowiemy się dopiero po premierze opony w marcu 2018 roku.
Opony brytyjskiej marki przyczyniły się do triumfu Iana Hutchinsona i Michaela Dunlopa, którzy zwyciężyli podczas rywalizacji Isle of Man TT Superbike i wyścigu Seniorów. Ponadto ogumienie Dunlopa „przyniosło szczęście” zespołowi GMT94, który zdominował Długodystansowe Mistrzostwa Świata FIM EWC, w tym wyścigi Bol d’Or i Le Mans 24h.
Kluczem do sukcesu w tych rywalizacjach była opracowana przez inżynierów marki nowa mieszanka polimerowa zapewniająca przyczepność i trwałość. Stała się ona też podstawą nowej opony Dunlop SportSmart TT, która oferuje stałe osiągi i szerokie spektrum zastosowania, niezbędne w przypadku produktów przeznaczonych zarówno na drogę, jak i tor.