Sportbike, adventure i co jeszcze? Nowa Honda Hornet ma być bazą dla 4 motocykli

Nowa Honda Hornet będzie bazą dla czterech jednośladów – twierdzą dobrze poinformowani japońscy dziennikarze. Niestety, spadkiem po dawnych Hornetach będzie tylko nazwa.

Honda CBR600RR MPP

Informacje o pracach nad nową jednostką napędową o pojemności około 750 cm3 docierają z Japonii już od kilku lat. Dwa największe tamtejsze magazyny – Autoby i Young Machine od dawna spekulują na temat mniejszej wersji Afryki Twin, czy też, jak kto woli nowego Transalpa. Sama Honda zapowiada oficjalnie model Hornet, który będzie współdzielić z Transalpem wiele rozwiązań.

Tak, dziś już niemal na sto procent wiadomo, że nowy Hornet pożegna się z dwoma cylindrami z dawnych czterech. Napędzany będzie właśnie tą nową dwucylindrową rzędówką o pojemności 750 cm3. Honda celuje tym motocyklem w Yamahę MT-07, która również napędzana jest dwucylindrówką oraz w Triumpha Tridenta 660, który wykorzystuje silnik trzycylindrowy. Z kolei nowy Transalp otrzyma zadanie przejęcia części klientów Yamahy Tenere 700 i Aprilii Tuareg 660.

Ale te dwa motocykle nie wyczerpują planów Hondy. Japońscy dziennikarze twierdzą, że producent zaadaptuje nową jednostkę napędową do dwóch innych motocykli, które już teraz istnieją w ofercie – Hawka 11 i CBR650R. Pierwszy z motocykli nie jest dostępny w Europie i nie wiadomo czy w ogóle na Stary Kontynent trafi, ale z drugim mogłoby być ciekawie – jeśli Honda stworzyłaby CBR750R, byłaby to mocna konkurencja dla Yamahy R7 i Kawasaki Ninja 650.

Krążą także pogłoski, jakoby Honda nie planowała konkurować w klasie insta-sportów, a przygotowywała stricte sportową maszynę – CBR750RR, która miałaby zastąpić nieobecną od kilku lat CBR600RR, wycofaną ze względu na niespełnienie normy Euro 5.

Nadal do końca nie wiadomo jaką moc będzie mieć opracowywana przez Hondę jednostka napędowa. Dobrze poinformowani dziennikarze z Young Machine twierdzą, że będzie to około 80 KM, co byłoby wartością zbliżoną do mocy nowego Tuarega 660, czy Yamahy Tenere 700.

Nas bardzo ciekawi czy producent zdecyduje się pozostawić w ofercie linię NC750, gdzie także pracuje dwucylindrowy silnik o pojemności 750 cm3. Tam jednak ma on samochodowy rodowód i moc na poziomie 55 KM, co sprawdza się w mieście, ale nie przystaje już do oczekiwań nabywców zorientowanych na lepsze osiągi.

Przeczytaj także: Honda Transalp CRF850L.

Zobacz również:
REKLAMA