Na ulicy Markowskiej w Warszawie powstanie pierwsza w Polsce (przynajmniej na razie) stacja benzynowa CPN. To nie jedyna marka, którą PKN Orlen planuje wskrzesić. Już wkrótce w Bodzanowie koło Płocka powstanie również niebiesko-biała stacja Petrochemia Płock. Charakterystyczne znaki zaprojektowane przed 50 laty pojawią się min. na dystrybutorach i budynkach stacji benzynowej.
Zobacz też: Najważniejsze i najciekawsze nowości motocyklowe 2019
Z oficjalnych informacji wynika, że kultowe nazwy stacji i logotypy mają upamiętnić 20. rocznicę połączenia się Centrali Produktów Naftowych i Petrochemii Płock w koncern PKN Orlen.
Dyrektor biura promocji i reklamy PKN Orlen Marcin Stefaniak:
Mimo, że jesteśmy nowoczesnym koncernem, pamiętamy o naszej historii. Jej ważnym rozdziałem jest CPN, jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Logotyp CPN należy do klasyki polskiego wzornictwa i jest unikatowym dziełem sztuki. Jest on eksponowany m.in. w Muzeum Narodowym w Warszawie. Wiemy też, że marka wciąż żyje w świadomości Polaków, którzy traktują ją z dużym sentymentem.
Zobacz też: Jak przedłużyć sobie sezon motocyklowy?
Historyczny, pomarańczowy logotyp składający się z trzech liter "C", "P" i "N" powstał w latach 60 XX wieku. Znak zaprojektował Ryszard Bojar we współpracy z Stefanem Sokolikiem i Jerzym Słowikowskim. W czasach świetności spółka posiadała ponad 1400 stacji benzynowych. Sformułowanie "cepeen" do dziś jest dla wielu synonimem stacji benzynowej.
Petrochemia Płock ma niebiesko-białe logo z literką "P", potocznie nazywane "Petką".
W 1999 roku rząd zdecydował o połączeniu dwóch koncernów w jeden. Spółka znana początkowo jako Polski Koncern Naftowy w 2000 roku zmieniła nazwę na PKN Orlen. Obecnie firma kontroluje 6 rafinerii, posiada około 1700 stacji w całej Polsce i kilkaset za granicą (Litwa, Czechy, Niemcy).
Zobacz też: Elektryczny Ural z koszem