Streetfighter 848 w Pirelkach

Nowy Streetfighter 848 od Ducati ma być postawiony na kapciach Pirelli Diablo Rosso Corsa. Niby nic wielkiego bo przecież każde Ducati jest teraz obute w opony od Pirelli. Dziwi jednak rozmiar tylnej opony - 180/60 zamiast standardowych 180/55.

Pytanie czy założenie na tylne koło opony o profilu 180/60 jest raczej zabiegiem marketingowym czy jednak będzie miało rzeczywisty wpływ na jazdę. Pirelli przekonuje, że tak. Opony o takim rozmiarze według Pirelli mają zapewnić lepszy kontakt z podłożem, większy komfort jazdy oraz bardziej regularne zużycie. Łatwiejsze ma być też wchodzenie i wychodzenie z pochyleń.

Rosso Corsa są oponami z rodowodem wyścigowym, a technologia wykorzystana w ich produkcji pochodzi z mistrzostw świata Supersport. Oczywiście wykorzystano w nich system EPT czyli trzy rodzaje mieszanki - bardziej miękka na zewnątrz żeby zmaksymalizować przyczepność w głębokich złożeniach, twardsza bliżej środka i najtwardsza pośrodku aby przedłużyć żywotność opony.

Pytanie czy rzeczywiście cały ten marketingowy PR na temat nieco wyższej niż normalnie opony jest uzasadniony i czy rzeczywiście ta różnica będzie odczuwalna. O tym przekonamy się pewnie podczas testów Streetfightera 848.

Zobacz również:
Choć wygląda trochę jak dzieło fanatyka militariów, Gunner 100 to prawilny motocykl o wyjątkowej urodzie. Niestety, zła wiadomość jest taka, że zapewne nie zobaczymy go na ulicach europejskich miast. A szkoda.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA