[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.3

Strefa BMW

Chociaż koncern BMW kojarzony dziś jest głównie z produkcją motocykli i samochodów, to w początkach swej działalności firma zajmowała się produkcją lotniczych silników. 

Motocykle BMW

Cała historia zaczęła się w 1913 roku, kiedy to Karl Friedrich Rapp założył w Monachium fabrykę silników lotniczych. Trzy lata później przedsiębiorstwo na skutek problemów finansowych przechodzi w ręce Franza-Josefa Poppa i Maxa Fritza, ci zaś doprowadzają do połączenia Rapp Motoren Werke z fabryką samolotów Gustava Otto. Tym sposobem w 1916 roku powstaje BFW - Bayerische Flugzeug Werke, która w 1917 roku przemianowana zostaje na BMW - Bayerische Motor Werke.

Początkowo firma produkowała silniki lotnicze. Z tego okresu pochodzi zresztą nawiązujące do lotniczego śmigła logo w kolorach bawarskiej flagi. Po zakończeniu pierwszej wojny światowej firma zajęła się produkcją pneumatycznych hamulców kolejowych, zaś w 1923 na targach motoryzacyjnych w Berlinie zaprezentowała swój pierwszy motocykl BMW R 32, którego główne założenia konstrukcyjne - umieszczony wzdłużnie silnik typu bokser i napęd tylnego koła kardanem obecne są w maszynach BMW do dzisiaj. 

Motocykl odniósł rynkowy sukces, zaś zachęcona nim firma w 1928 rozpoczęła produkcje samochodów, a pierwszym modelem był BMW 3/15 PS DA 2. Dziś BMW Group (reprezentująca marki BMW, BMW Motorrad, MINI oraz Rolls-Royce) jest jednym z największych na świecie producentów samochodów i motocykli klasy premium. 

Koncern obejmuje 31 zakładów produkcyjnych i montażowych ulokowanych w 14 państwach, a międzynarodowa sieć dystrybutorów obejmuje ponad 140 krajów. Firma zatrudnia ponad 122 tysiące osób zaś w roku 2015 sprzedała około 2,247 mln samochodów i niemal 137 000 motocykli na całym świecie. W ofercie polskiego importera znajdziecie 55 modeli samochodów oraz 25 modeli motocykli i skuterów.

Zapraszamy do strefy BMW

   
Dni BMW Motorrad Polska 25-27 maja Mrągowo
 
 
Dni BMW RR na Torze Poznań - podejmij wyzwanie!
 
BMW zaprasza na imprezy
 
I edycja pucharu BMW G310 R
 
BMW G 310 R VS Bajaj Dominar 400 VS Benelli BN 302 
 
Amerykański sen
 
Co Ty wiesz o BMW?
 
Jak dobrze znasz BMW? [QUIZ]
 
Motocykle w filmach
 
TOP 5 odjechanych filmów z motocyklami!
 
BMW F 850 GS - Legenda napisana na nowo 
  
Jestem z miasta
  
BMW G 310 GS młodszy brat legendy 
  
BMW Motorrad Concept Link - skuter przyszłości
 
BMW C Evolution - popłyń z prądem
 
BMW RR Days 2017 - relacja 
 
Nie ma złych dróg, zwłaszcza dla GS-a! 
 
Upał to nie problem - motocyklowa odzież BMW do jazdy w wysokich temperaturach 
 
Lepsze wrogiem dobrego 
 
BMW R NineT Scrambler
 
Test porównawczy Crossoverów BMW S 1000 XR
 
Porównanie motocykli klasycznych
BMW R NineT
 
Porównanie superbike'ów
BMW S 1000RR
 
Używany BMW R 1200 GS
po 50 000 km
 
Custom bike na bazie
BMW K 1600 GTL
 
Test porównawczy power nakedow
BMW S 1000 R
 
Raport z jazdy
BMW S 1000 XR
 
Używany BMW S 1000 RR
po 50 000 km
 
Test porównawczy roadsterów
BMW R 1200 R
 
Raport z jazdy
BMW R 1200 R
 
BMW R 1200 GS
po 155 000 km
 
BMW S 1000 RR raport z jazdy
 
Porównanie sześciocylindrowców
BMW K 1600 GT
 
Test porównawszy turystycznych enduro -
BMW R 1200 GS Adventure
 
Porównanie maszyn turystycznych
BMW R 1200 RT
 
Porównanie nakedów
BMW S 1000 R
 
Raport z jazdy
BMW S 1000 R

 

Zobacz również:
Zastanawiasz się, czy warto pojawić się w Poznaniu? Nie marnuj więcej czasu, wsiadaj motocykl i korzystając z ładnej pogody przyjeżdżaj na do hal międzynarodowych targów motoryzacyjnych na ulicy Głogowskiej. Na zachętę nasza krótka relacja. 
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ