Oto Super Duke 1290. Agresywny design, kratownicowa rama, chuligański styl i ogromna moc! Jak zwykle w przypadku "książąt" KTM idzie po bandzie. Super Duke nie jest tu żadnym wyjątkiem. 144 Nm momentu obrotowego z potężnego V2 (75°) o pojemności 1301 cm3. Mało? 180 KM mocy. Mało? Od 0 do 200 km/h w 7,2 sekundy i 100 Nm momentu dostępne już od 2500 obr/min. Jakieś pytania? Do tego hamulce Brembo M50 Monobloc z ABS-em Boscha, ride-by-wire i kontrola trakcji. 4 tryby silnika: Rain (obniżona moc i łagodniejsza reakcja na gaz), Street (pełna moc ale łagodniejsze reakcje silnika w sam raz na ulicę), Sport (pełna moc, ostra i wściekła reakcja na każdy manewr), Plus (mapa zmieniająca działanie ABS na tryb Supermoto dla fanów driftu). Oczywiście jest też możliwość wyłączenia ABS-u i kontroli trakcji dla prawdziwych twardzieli. KTM zapewnia też, że ten potężny silnik jest oszczędny, a przebiegi pomiędzy dużymi przeglądami wynoszą aż 15 000 km. Więcej szczegółów dowiecie się na oficjalnej stronie SuperDuke'a www.1290superduker.com. To tam co kilka kolejnych godzin odkrywane będą kolejne tajemnice.
Silnik
Silnik 2-cylindrowy, 4-suwowy, V 75°
Pojemność skokowa 1301 cm3
Śr. cylindra x skok tłoka 108 x 71 mm
Moc maksymalna 132 kW (180 KM) przy 8.870 obr/min
Rozrusznik/akumulator Elektryczny/12V 11.2Ah
Skrzynia 6 biegowa
Smarowanie silnika 3 pompy oleju typu Eaton
Chłodzenie cieczą
Sprzęgło Wielorazowe mokre , sterowane hydraulicznie
Sterowanie silnikiem Keihin EMS z DBW, dwie świece na cylinder
Podwozie
Rama Z rur chromowo-molibdenowych
Kierownica Aluminiowa, o zmiennej średnicy Ø 28/22 mm
Widelec WP-USD Ø 48 mm
Tylny zawias WP-Monoshock
Hamulec przód 2 x Brembo, zaciski czterotłoczkowe, mocowane radialnie, średnica tarczy Ø 320 mm
Hamulec tylny Zacisk dwutłoczkowy
System hamulcowy Bosch 9ME Combined-ABS
Łańcuch X-Ring 5/8 x 5/16″
Kąt główki ramy 65,1°
Rozstaw osi 1.482 ± 12 mm
Prześwit 140 mm
Wysokość kanapy 835 mm
Pojemność zb. paliwa 18 l /(95 RON)
Masa bez płynów 189 kg