Przecież w tej klasie jest już dosyć tłoczno, liderzy okopali się na z góry ustalonych pozycjach i żaden dobrze znany turydtyczny endurak nie będzie chciał oddać ani trochę rynku Suzuki. Co do zaoferowania ma nowy DL? Przede wszystkim przełomem jest pierwsza w historii motocyklowa kontrola trakcji Suzuki (2 stopnie regulacji i możliwość całkowitego wyłączenia). Do tej pory Japończycy z Hammamatsu bardzo niechętnie odnosili się do systemów wspomagających (w sportowych GSX-Rach do tej pory nie uświadczysz ani kontroli trakcji ani nawet ABS-u). Niestety konkurencja oferuje ich całkiem sporo - kontrole trakcji, ABS, elektroniczna regulacja zawieszeń, mapy silników i wiele innych systemów pojawiło się już w BMW Triumphie, Ducati, KTM-ie, Yamasze i Hondzie. DL1000A jest skonstruowany na bazie V-dwójki o pojemności nieco ponad 1000 cm3 wywodzącej się z V-Stroma 1000, który zadebiutował ponad 10 lat temu. Teraz ma jednak dwie świece na cylinder, system wspomagający pracę sprzęgła i nowoczesny wtrysk paliwa. Oprócz tego motocykl jest wyposażony w ABS i w pełni regulowane zawieszenia. Czy to jednak wystarczy? Niestety moc jaką dysponuje ten motocykl to wielka niewiadoma, patrząc jednak po osiągach małego V-Stroma nie spodziewamy się wyniku znacznie powyżej 100 KM. Czy duży DL ma zatem szansę pójść w ślady bardzo popularnego V-Stroma 650 i jednak zabrać rywalom trochę klientów? Na pewno będzie bardzo trudno. Być może Suzuki zamierza powalczyć ceną, albo motocykl okaże się na tyle genialny że dodatkowe wspomagacze nie będą potrzebne - wystarczy Kontrola trakcji, ABS i pełna regulacja zawieszeń.
Dane techniczne:
rama aluminiowa podwójna grzbietowa
silnik V2 90˚, 4-suwowy, chłodzony cieczą, DOHC
średnica x skok tłoka 100.0mm x 66.0mm
pojemność 1037cm3
Moc B/D
stopien sprężania 11.3 : 1
zasilanie wtrysk paliwa
smarowanie mokra miska olejowa
skrzynia biegów 6-biegowa z systemem SCAS (Suzuki Clutch Assist System - asystent sprzęgła)
hamulce
przód 2x tarcza o średnicy 310 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami radialnymi Tokico, ABS
tył 1 tarcza o średnicy 260 mm z 1-tłoczkowym zaciskiem, ABS
zawieszenie
przód widelec USD 43 mm pełna regulacja
tył amortyzator mocowany systemem dźwigni
kąt główki ramy/wyprzedzenie 25˚30' / 109mm
opony
przód 110/80R19M/C 59V
tył 150/70R17M/C 69V
pojemność zbiornika paliwa 20.0L
pojemnośc zbiornika oleju 3.5L
długość 2,285mm
szerokość 865mm
wysokość 1,410mm
rozstaw osi 1,555mm
prześwit 165mm
masa na mokro 228kg
Suzuki DL1000A V-Strom już jest!
Choć Suzuki kazało nam długo czekać na premierę ich nowego dużego turystyka, wreszcie jest: Suzuki DL1000A V-Strom. Czy to nie aby nieco za późno na próbę podbicia serc podróżników i fanów turystycznych enduro?