Suzuki GSX-S 1000 2021. Opis, dane techniczne, zdjęcia, cena

Zadebiutowała nowa odsłona nakeda Suzuki GSX-S1000. Zmian jest niewiele, ale na tyle dużo, by mówić o nowym modelu. Spodziewamy się, że, tradycyjnie dla Suzuki, dostaniemy kawał rzetelnej maszyny.

Pierwsza generacja GSX-S 1000 została zaprezentowana w 2015 roku. Pomysł na tamten sprzęt był prosty – stworzyć nakeda napędzanego silnikiem z wyścigówki. GSX-S 1000 dostał zatem zmodyfikowaną jednostkę napędową z GSX-R 1000 K5. Mocy było mniej niż w Gixerze, ale za to poprawiono przebieg maksymalnego momentu obrotowego, co w efekcie dało genialną wręcz elastyczność. Jak to u Suzuki, motocykl doskonale się prowadził, czym zyskał uznanie nabywców.

Przez siedem lat design miejskiego nakeda nieco się zestarzał, dlatego Hamamatsu zdecydowało się odświeżyć ten model, by nawiązać walkę z konkurentami – KTM-em 1290 Super Duke, czy Triumphem Speed Triple'em 1200. Naked Suzuki ma wprawdzie mniej mocy, ale raczej nie powinno wpłynąć to na odbiór motocykla – design nowej wersji jest świeży i dynamiczny, a cena z pewnością może budzić w Mattighofen i Hinckley niepokój.

Suzuki GSX-S 1000 2021Suzuki

REKLAMA

REKLAMA

W GSX-S1000 z 2021 roku wyraźnie widać inspirację stylem streetfighter. Design jest wyrazisty i dynamiczny, ale nie agresywny. Z odzianego w dres osiłka, którego przypominała poprzednia generacja, GSX-S 1000 stał się dobrze zbudowanym miejskim dandysem. To dobry kierunek, trudno odmówić motocyklowi własnego, niepowtarzalnego stylu. Bez wątpienia najważniejszym elementem stylistycznym jest pionowy reflektor LED. Producent chwali się także, że przód motocykla nawiązuje do myśliwców.

Suzuki GSX-S 1000 2021Suzuki

W ramie osadzono dobrze znany, choć zmodyfikowany dla tego modelu rzędowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 999 cm3. Jednostka ta napędzała GSX-R-a 1000 K5. Jest maksymalnie dopracowana i zapewnia fantastyczną reakcję na gaz i niewiarygodną wręcz elastyczność, ponieważ poprawiono ją dla płynniejszego i bardziej liniowego oddawania mocy w niskim i średnim zakresie prędkości obrotowej.

Dla spełnienia norm emisji spalin, przebudowano wydech. Układ 4-2-1 ma nowe katalizatory i kolektor. Zmieniony jest także układ wtrysku paliwa, dzięki czemu moc wzrosła o 5 KM przy zachowaniu wymagań normy Euro 5. Do GSX-S 1000 trafił asystent sprzęgła Suzuki Clutch Assist System (SCAS), który, jak obiecuje producent, zapewnia łagodniejszy proces hamowania silnikiem, lepszą kontrolę podczas redukcji biegów, oraz powoduje, że do obsługi dźwigni sprzęgła wymagane jest użycie mniejszej siły.

Suzuki GSX-S 1000 2021Suzuki

REKLAMA

W nowym GSX-S 1000 znalazł się także, znany z modelu Hayabusa, system wspomagania jazdy Suzuki Intelligent Ride System (SIRS):

  • przełącznik trybów jazdy Suzuki Drive Mode Selector (SDMS) z trzema charakterystykami mocy;
  • system kontroli trakcji Suzuki Traction Control System (/STCS) z pięcioma ustawieniami oraz możliwością wyłączenia;
  • elektroniczna przepustnica (ride-by-wire);
  • dwukierunkowy quickshifter QSS z możliwością wyłączenia;
  • system łatwego rozruchu Suzuki Easy Start System;
  • asystent ruszania Low RPM Assist.

Suzuki GSX-S 1000 2021Suzuki

Motocykl zbudowano na podwójnej aluminiowej ramie, współpracującej z aluminiowym wahaczem, przejętym z GSX-R 1000. Kierownica w aktualnej wersji jest szersza o 23 mm, a kanapa zapewnia podobno wygodniejszą pozycję podczas jazdy w sportowym stylu.

Przednie zawieszenie pochodzi od Kayaby i jest w pełni regulowane. Z tyłu znalazł się centralny amortyzator, także regulowany. Za zatrzymanie odpowiadają 4-tłoczkowe przednie zaciski Brembo współpracujące z dwoma pływającymi tarczami o średnicy 310 mm. W GSX-S 1000 na rok 2021 zbiornik paliwa powiększono do 19 litrów. Rolę panelu instrumentów pełni czytelny wyświetlacz LCD podświetlany na niebiesko.

Suzuki GSX-S 1000 2021Suzuki

Motocykl dostępny będzie w dwóch malowaniach: błękitnym Metallic Triton Blue i szarym Glass Mat Mechanical Gray. Pierwsze egzemplarze trafią do salonów dopiero na przełomie lipca i sierpnia. W podstawowej wersji sprzęt kosztował będzie 56 900 zł.

Więcej zdjęć nowego GSX-S 1000 znajdziesz tym artykule

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki GSX-S 1000 2021

Silnik: chłodzony cieczą, czterocylindrowy, czterosuwowy, rzędowy, rozrząd DOHC, wałki rozrządu napędzane łańcuchem, cztery zawory na cylinder, smarowanie z mokrą miską olejową, wtrysk paliwa, średnica gardzieli 44 mm.
Przeniesienie napędu: mechanicznie sterowane, wielotarczowe sprzęgło mokre, napęd tylnego koła łańcuchem, przełożenie wtórne 44:17
Śr. cylindra x skok tłoka 73,4 x 59,0 mm
Pojemność skokowa 999 cm3
Stopień sprężania 12,2:1
Moc maks. 152 KM (110 kW) przy 11 000 obr/min
Maks. moment obrotowy 106 Nm przy 9250 obr/min
Rama: grzbietowa z aluminium.
Zawieszenia: przód – widelec upside-down, śr. goleni 43 mm, regulowane, tył – dwuramienny wahacz z aluminium, centralny amortyzator z systemem dźwigni, regulowane napięcie wstępne sprężyny oraz tłumienie odbicia.
Hamulce: przód – 2 tarcze, śr. 310 mm, zaciski 4-tłoczkowe, tył – 1 tarcza, śr. 250 mm, 1-tłoczkowy zacisk pływający; kontrola trakcji, ABS.
Rozmiary opon p/t 120/70 ZR 17 / 190/50 ZR 17
WYMIARY I MASY  
Rozstaw osi 1460 mm
Kąt główki ramy 65°
Wyprzedzenie 100 mm
Wysokość kanapy 810 mm
Masa na sucho 214 kg
Poj. zbiornika paliwa/rezerwa 19 l
Cena od 56 900 zł

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Torowy KTM RC 8C, zbudowany według założeń konstrukcyjnych maszyn Moto2, wyprzedał się w czasie zaledwie 4 minut. Producent przygotował zaledwie sto sztuk tego modelu.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA