Suzuki GSX-S1000 - pełna kontrola

Dynamiczna jazda w górach, skuteczność w mieście, sportowe osiągi na torze wyścigowym i świetna zabawa na bocznych drogach, a przede wszystkim pełna kontrola. Suzuki GSX-S1000 potrafi to wszystko, a nawet więcej.

Udany debiut

Suzuki GSX-S1000 to prawdziwie uniwersalny żołnierz. Gdy w 2015 roku zadebiutowała pierwsza wersja wykorzystująca sprawdzone rozwiązania pochodzące w prostej linii od kultowego modelu GSX-R1000, motocykl imponował mocnym silnikiem, zwinnością i przyjaznością dla użytkownika. Wyposażony w trzystopniową kontrolę trakcji i ABS mocny naked korzystał z dopracowanych przez lata rozwiązań dzięki czemu był trwały, bezawaryjny i przyjemny w codziennym użytku. Taki stan rzeczy miał swoje odzwierciedlenie w popularności tego modelu. GSX-S1000 choć nie był najmocniejszym i najszybszym nakedem na rynku, zdobył serca motocyklistów przyjaznym i uniwersalnym, ale też sportowym charakterem oraz wysoką niezawodnością.

Niewielki lifting w 2017 roku poprawił dodatkowo pewne niedoskonałości, na które zwracali uwagę użytkownicy pierwszej wersji, co było wyraźnym znakiem, że Suzuki bierze pod uwagę opinię swoich klientów. Po sześciu latach od debiutu pierwszego modelu przyszedł jednak czas na pokazanie czegoś nowego.

Suzuki GSX-S 1000 2021Suzuki

 

Nowy model GSX-S 1000 w 2021 roku

Nowe Suzuki
GSX-S1000 z zaawansowanym, rozbudowanym pakietem elektroniki kosztuje 56 900 zł

Wiosną tego roku świat ujrzał najnowsze wcielenie lubianego i popularnego GSX-S-a 1000. Zmieniło się niemal wszystko. Choć serce pozostało to samo, wiele elementów silnika zostało zmienionych i poprawionych tak, by oferował jeszcze lepsze wrażenia z jazdy, jeszcze lepszą elastyczność, kulturę pracy i osiągi. Dzięki temu silnik pracuje bardziej gładko, a jego charakterystyka i większa dostępność momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie prędkości obrotowych jeszcze bardziej sprzyja uniwersalności, która była kluczem do sukcesu tego modelu. Mimo restrykcyjnych norm emisji spalin Euro 5, GSX-S1000 nie stracił na dynamice i żywiołowości znanej z poprzedniego modelu, a jednocześnie stał się jeszcze bardziej przyjazny i łatwiejszy do kontrolowania. Silnik dysponuje mocą 152 KM i oferuje 106 Nm momentu obrotowego, co w zupełności wystarcza do dynamicznej jazdy w sportowym stylu, a nawet zabawy na torze wyścigowym. Reakcja na gaz jest teraz łagodniejsza i lepiej dostrojona dzięki zastosowaniu elektronicznie sterowanej przepustnicy ride-by-wire.

Nowy GSX-S1000 został dodatkowo uzbrojony w bogaty pakiet nowoczesnej elektroniki, której brakowało w poprzednim modelu. W ramach pakietu Suzuki Intelligent Ride System (SIRS) na pokładzie GSX-S-a 1000 znalazła się 5-poziomowa kontrola trakcji STCS z możliwością wyłączenia, przydatny dwukierunkowy quickshifter, trzy  tryby jazdy w ramach systemu SDMS zestrojone tak, by dopasować osiągi motocykla do poziomu własnych umiejętności lub warunków panujących na drodze. Każdy z nich zmienia charakterystykę pracy silnika i reakcję na gaz dzięki czemu nawet jeśli jesteś początkującym motocyklistą GSX-S1000 nie będzie cię onieśmielał i pozwoli cieszyć się bezpieczną i w pełni kontrolowaną jazdą. Wszystkimi systemami steruje się za pomocą nieskomplikowanego i łatwego w użyciu zestawu trzech przycisków na lewej konsoli kierownicy.

Suzuki GSX-S 1000 2021Suzuki

 

Elektronika przydatna na co dzień

Na dodatek Suzuki zadbało też o mniej oczywiste, ale też bardzo przydatne na co dzień systemy dodatkowe. GSX-S1000 ma na pokładzie znane z Suzuki V-Stroma: asystenta ruszania Low-RPM Assist (silnik automatycznie podnosi obroty biegu jałowego o 500 obr/min podczas ruszania/zwalniania sprzęgła) przydatnego podczas jazdy w miejskich korkach, asystenta łatwego rozruchu Suzuki Easy Start System (wystarczy jedno przyciśnięcie startera, by motocykl sam odpalił - nie trzeba kręcić rozrusznikiem do skutku), czy asystent sprzęgła SCAS spełniający funkcję sprzęgła antyhoppingowego (zapobiega blokowaniu się tylnego koła przy redukcjach biegów) i zmniejszający siłę potrzebną do wciśnięcia klamki sprzęgła. Wszystkie te systemy w połączeniu z renomowanymi, w pełni regulowanymi zawieszeniami KYB oraz dopracowaną geometrią i ergonomią, mają służyć bardziej stabilnej, bezpiecznej, ale też przyjemniejszej i bezstresowej jeździe w każdych warunkach drogowych i pogodowych, niezależnie czy chodzi o użytkowanie w mieście czy też dynamiczną, sportową jazdę poza nim.

Oświetlenie LED i hamulce Brembo

O bezpieczeństwo aktywne dbają też renomowane hamulce Brembo z czterotłoczkowymi zaciskami Monobloc współpracującymi z dwoma tarczami o średnicy 310 mm z przodu (jest też jednotłoczkowy zacisk i tarcza o średnicy 250 mm z tyłu) oraz obligatoryjny system ABS. Nowością w porównaniu z poprzednim modelem, jest zastosowanie pełnego oświetlenia w systemie LED i zupełnie nowego opakowania - kształt owiewek jest teraz bardziej dynamiczny i nowocześniejszy, inspirowany wyglądem myśliwca.

Nowy GSX-S1000 to duży skok ewolucyjny w porównaniu do poprzedniego modelu - jeszcze bardziej dopracowany, jeszcze bardziej uniwersalny i jeszcze lepiej wyposażony, dzięki czemu każdy motocyklista znajdzie w nim coś dla siebie. Bardziej doświadczeni i sportowo jeżdżący motocykliści będą się świetnie bawić korzystając z dużego zaplecza mocy i momentu obrotowego, a także poręczności i zwinności, a mniej doświadczeni i początkujący poczują się pewnie i bezpiecznie dzięki wsparciu systemów elektronicznych. A jeśli twoim celem są podróże powinieneś sprawdzić Suzuki GSX-S1000GT, czyli turystyczne wcielenie GSX-S-a 1000.

Suzuki GSX-S 1000 2021Suzuki

 

Suzuki GSX-S 1000 - najważniejsze cechy:

  •  dynamiczny i dopracowany silnik
  •  uniwersalny charakter
  •  poprawiona ergonomia i komfort jazdy
  •  oświetlenie full-LED
  •  hamulce Brembo Monobloc
  •  w pełni regulowane zawieszenia KYB
  • Pakiet elektroniki SIRS

Bogaty pakiet elektroniki SIRS zawiera:

  • 3 tryby jazdy SDMS,
  • 5-stopniowa kontrola trakcji STCS,
  • elektroniczna przepustnica ride-by-wire
  • dwukierunkowy quickshifter
  • asystent sprzęgła SCAS
  • asystent ruszania Low-RPM Assist
  • system łatwego rozruchu Easy Start System

 

Suzuki GSX-S 1000 2021Suzuki

Suzuki GSX-S 1000 2021Suzuki

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ