Suzuki GSX-S1000GT 2021. Opis, dane techniczne, zdjęcia, cena

Suzuki zaprezentowało GSX-S1000GT – turystyczną wersję nakeda GSX-S1000. Oprócz podstawowej, motocykl występować będzie także w specyfikacji Travel Pack.

GSX-S1000GT to, jak twierdzi producent, rozwinięcie modelu GSX-S1000F, zaprezentowanego w 2015 roku. Rozwinięcie, trzeba przyznać, jest dość spektakularne – tamten model był w stosunku do nakeda zmieniony tylko nieznacznie. Brakowało sztywnych kufrów i ogólnie miało się wrażenie, że był on zrobiony nieco na siłę

Pod tym względem GSX-S1000GT wydaje się o niebo lepiej dopracowany jako turystyk. W oczy rzucają się ciekawie zaprojektowane owiewki, szyba (niestety bez regulacji) oraz ładnie wystylizowane boczne kufry o pojemności 36 litrów każdy. Agresywne linie i żwawy silnik o mocy 152 KM sugerują, że model ten przygotowano do walki w segmencie sportowych turystyków.

Tutaj jednak może nie być łatwo – ten segment nie jest zbyt popularny, a ponadto niepodzielnie króluje na nim Kawasaki z modelem Ninja 1000SX, nie można także zapominać o Ducati SuperSporcie 950. Suzuki wyceniło model GSX-S1000GT dość śmiało – zaproponowano 69 900 zł za podstawową wersję. Travel Pack, z kuframi bocznymi z nakładkami w kolorze nadwozia, akcesoryjną wyższą szybą, podgrzewanymi manetkami oraz tankbagiem kosztuje 76 900 zł. Dla porównania – Kawasaki w podstawowej wersji kosztuje 69 800 zł, a Ducati SuperSport 65 800 zł.

Do napędu wykorzystano dobrze znany rzędowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 999 cm3, będący w prostej linii potomkiem jednostki z GSX-R-a 1000 K5. Sportowy rodowód powoduje, że piec zapewnia fantastyczną reakcję na gaz i znakomitą elastyczność. Asystent sprzęgła Suzuki Clutch Assist System (SCAS) zapewnia łagodniejsze hamowanie silnikiem, lepszą kontrolę podczas redukcji biegów, oraz powoduje, że do obsługi dźwigni sprzęgła wymagane jest użycie mniejszej siły.

Konstrukcja GSX-S1000GT opiera się na podwójnej aluminiowej ramie, współpracującej z aluminiowym wahaczem, przejętym z GSX-R 1000. Przednie zawieszenie jest dziełem Kayaby i jest w pełni regulowane. Z tyłu znalazł się centralny amortyzator, także regulowany. Za zatrzymanie odpowiadają 4-tłoczkowe przednie zaciski Brembo współpracujące z dwiema pływającymi tarczami o średnicy 310 mm. Zbiornik paliwa ma 19 litrów.

W nowym GSX-S1000GT znalazł się także system wspomagania jazdy Suzuki Intelligent Ride System (SIRS), na który składają się:

  • przełącznik trybów jazdy Suzuki Drive Mode Selector (SDMS) z trzema charakterystykami mocy;
  • system kontroli trakcji Suzuki Traction Control System (/STCS) z pięcioma ustawieniami oraz możliwością wyłączenia;
  • elektroniczna przepustnica (ride-by-wire)
  • dwukierunkowy quickshifter QSS z możliwością wyłączenia;
  • system łatwego rozruchu Suzuki Easy Start System;
  • asystent ruszania Low RPM Assist.

Funkcję kokpitu pełni 6,5-calowy kolorowy wyświetlacz TFT LCD z możliwością połączenia ze smartfonem. Po podłączeniu można korzystać między innymi z nawigacji, połączeń telefonicznych, czy odtwarzacza muzyki.

Suzuki GSX-S1000GT dane techniczne

REKLAMA

Suzuki GSX-S1000GT 2021

Silnik: chłodzony cieczą, czterocylindrowy, czterosuwowy, rzędowy, rozrząd DOHC, wałki rozrządu napędzane łańcuchem, cztery zawory na cylinder, smarowanie z mokrą miską olejową, wtrysk paliwa, średnica gardzieli 44 mm.
Przeniesienie napędu: mechanicznie sterowane, wielotarczowe sprzęgło mokre, napęd tylnego koła łańcuchem, przełożenie wtórne 44:17
Śr. cylindra x skok tłoka 73,4 x 59,0 mm
Pojemność skokowa 999 cm3
Stopień sprężania 12,2:1
Moc maks. 152 KM (110 kW) przy 11 000 obr/min
Maks. moment obrotowy 106 Nm przy 9250 obr/min
Rama: grzbietowa z aluminium.
Zawieszenia: przód – widelec upside-down, śr. goleni 43 mm, regulowane, tył – dwuramienny wahacz z aluminium, centralny amortyzator z systemem dźwigni, regulowane napięcie wstępne sprężyny oraz tłumienie odbicia.
Hamulce: przód – 2 tarcze, śr. 310 mm, zaciski 4-tłoczkowe, tył – 1 tarcza, śr. 250 mm, 1-tłoczkowy zacisk pływający; kontrola trakcji, ABS.
Rozmiary opon p/t 120/70 ZR 17 / 190/50 ZR 17
WYMIARY I MASY  
Rozstaw osi 1460 mm
Kąt główki ramy 65°
Wyprzedzenie 100 mm
Wysokość kanapy 810 mm
Masa na sucho 226 kg
Poj. zbiornika paliwa/rezerwa 19 l
Cena od 69 900 zł

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Mimo sukcesów w MotoGP, Suzuki wciąż jest nieobecne w rywalizacji w WSBK. Sytuacja to może jednak wkrótce ulec zmianie – Hamamatsu ma plan powrotu do World Superbike, a jego główną częścią będzie nowy GSX-R 1000.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA