Suzuki GSX-S300, czyli ćwiartka, której bardzo potrzebujemy

Suzuki GSX-S300, czyli, technicznie, Haojue DR300, to kolejny motocykl z Państwa Środka, który może skutecznie konkurować z europejskimi jednośladami. Pytanie tylko kiedy będziemy mogli zaspokoić tą ćwiartką pragnienie?

Ćwiartki zniknęły niepostrzeżenie z oferty Suzuki, zgładzone przez coraz trudniejsze do spełnienia normy emisji spalin. Tymczasem segment 250-300 cm3 zyskuje na popularności. Ćwiartkami interesują się zarówno początkujący, kierowcy jednośladów 125 cm3, jak i doświadczeni motocykliści, którzy doceniają lekkość, poręczność i ekonomikę jazdy mniejszymi pojemnościami.

Brak takiego motocykla w ofercie Suzuki z pewnością doskwiera – zarówno potencjalnym klientom, jak też samej firmie, której decydenci z niepokojem patrzą na pieniądze opływające ich salony szerokim łukiem.

A można przecież inaczej. Ba, Suzuki ma nawet gotowe rozwiązanie, z którego dotąd nie chce skorzystać. Kilka lat temu pojawił się w europejskiej ofercie model GW 250 Inazuma – niebrzydka ćwiartka, produkowana przez chińskiego kooperanta Suzuki, firmę Haojue.

Zobacz także więcej o Suzuki Inazuma 250

Motocykl nie był specjalnie ekscytujący, ale z całą pewnością nie można było zarzucić mu tandetności ani awaryjności. Był zaskakująco dobry, szczególnie gdy miało się świadomość gdzie został wyprodukowany. Niestety, kraj produkcji był powodem, dla którego nie był to hit Suzuki.

W Chinach i na innych azjatyckich rynkach sprzedaż miała się jednak całkiem nieźle, mimo że na tle tamtejszej konkurencji motocykl był zauważalnie droższy. Wielu klientów decydowało się jednak na zakup właśnie z powodu dobrej opinii. Ten fakt sprawił, że Haojue nie zarzuciło prac nad modelem GW 250, a wręcz udoskonaliło konstrukcję, zarówno pod względem mechanicznym, jak i stylistycznym.

Pokazany w tym roku model Haojue DR 300 wyglądem nawiązuje raczej do europejskich, niż azjatyckich gustów, podobnie rzecz ma się z wyposażeniem. Trafiło tutaj zawieszenie KYB z widelcem upside-down i regulowanym tylnym amortyzatorem, oświetlenie LED i cyfrowy kokpit. Do napędu służy dwucylindrowy silnik rzędowy o pojemności 298 cm3 i mocy 30 KM, będący rozwinięciem silnika znanego z modelu GW 250.

W Europie, jako Suzuki GSX 300 motocykl mógłby się znaleźć bardzo szybko. Biorąc pod uwagę, że jest w zasadzie gotowy, może poza brandingiem Suzuki, możemy przypuszczać, że jego premiera na Starym Kontynencie jest kwestią krótkiego czasu.

zobacz galerię

Zobacz również:
Napędzany prądem skuter KTM, z fazy pomysłu wkracza w fazę planów. Jednoślad, wyprodukowany wspólnie z indyjskim partnerem – firmą Bajaj, pojawi się na rynku w 2022 r.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA