[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.5

Suzuki Katana - legenda powróciła!

Legendarne Suzuki Katana powraca! Maszyna jest lekka, dobrze wyposażona, wygląda obłędnie i ma 150 KM.

Moda na maszyny w stylu retro nadal panuje. Cafe racery, scramblery, a ostatnio pojawił się nawet duży endurak nawiązujący do kultowych już maszyn pokroju Yamahy XT, czy Suzuki DR Biga - chodzi tu o Moto Guzzi V85 TT. W całym tym retro szaleństwie projektanci pomijali sportowe motocykle. Aż do teraz - Japończycy z Suzuki wypełnili lukę w tym segmencie pokazując Katanę.

Nowy model nawiązuje do Katany GSX 1100 zaprezentowanej w 1981 roku. Chodzi głównie o stylistykę. Wprawne oko wyłapie wiele nawiązujących do korzeni smaczków. Nie mogło być inaczej - przednia lampa w charakterystycznej owiewce musiała być kwadratowa. Tyle tylko, że teraz drogę oświetlają diody LED. Nieźle wygląda również logo Suzuki zaprojektowane czcionką sprzed niemal 40 lat! Logotypy japońskiego miecza umieszczone zostały na bocznych owiewkach, a także na mocowaniu kierownicy.

REKLAMA

Silnik Katany pochodzi z dobrze znanego nam, niezawodnego nakeda – GSX-S 1000. Ta sama jednostka napędzała niegdyś litrowego GSX-R-a.

Suzuki Katana 2019 w skrócie:

  • 999 cm3, moc 150 KM (przy 10 000 obr/min) i moment obrotowy 108 Nm (przy 9500 obr/min)
  • masa z płynami 215 kg
  • zbiornik paliwa o pojemności zaledwie 12 litrów(!)
  • 4-tłoczkowe zaciski przednie Brembo (tarcze o śr. 310 mm)
  • 3-stopniowa kontrola trakcji
  • w pełni regulowany widelec upside-down KYB (śr. 43 mm)
  • wyświetlacz z GSX-R-a 1000
  • LED-owy przedni reflektor
  • układ wydechowy 4-2-1
  • aluminiowa rama

Do Katany dokupić można też kilka ciekawych akcesoriów:

  • zaciski hamulcowe w kolorze czerwono-białym
  • podwyższona i przyciemniona szyba
  • carbonowe pokrywy silnika
  • siedzenie pasażera z czerwonymi wstawkami

Naszym zdaniem motocykl wygląda obłędnie, ale czy podbije serca motocyklistów tak jak Katana z 1981 roku? Tego dowiemy się już wkrótce, gdy nowe Suzuki trafi do salonów.

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Spece z Harley'a nazywają to nowym wymiarem turystyki. Niby wygląda jak zwykła Electra ale nią nie jest. Czym więc tak naprawdę jest Harley-Davidson CVO Ultra Classic Electra Glide.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (4)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij