Motocykl hybrydowy Kawasaki

Pierwszy w historii seryjny motocykl hybrydowy niebawem stanie się faktem. Kawasaki pokazało prototyp takiego motocykla – do roku 2025 ma ich powstać aż 10.

kawasaki hybryda Kawasaki
  • 6 października dyrektor Kawasaki Motors oznajmił, że firma zamierza wycofać się z produkcji motocykli spalinowych.
  • Do 2025 roku w ofercie ma pojawić się aż 10 hybryd i elektryków.
  • Pokazano właśnie prototyp pierwszej hybrydy. Szybko to idzie.

REKLAMA

REKLAMA

Na początku października dyrektor generalny Kawasaki Motors zapowiedział, że do 2035 roku z oferty firmy na niektórych rynkach znikną motocykle o napędzie wyłącznie spalinowym – zostaną zastąpione jednośladami z napędem elektrycznym i hybrydami. Co ciekawsze, według słów managera Kawasaki do roku 2025 miałoby pojawić się aż 10 takich modeli.

Słowa Hiroshiego Nakatani wywołały ogromne poruszenie – całkowicie prawdziwą informację próbował nawet na FB dementować polski przedstawiciel producenta. Tymczasem japoński portal autoby.jp opublikował zdjęcia prototypu pierwszego motocykla hybrydowego, pokazanego w centrali Kawasaki w Akashi.

Chociaż pojemności silnika spalinowego nie ujawniono, z całą pewnością jest to niewielka jednostka – 250, może 300 cm3. Miejsce zaoszczędzone w ramie zajął silnik elektryczny. Napęd przekazywany będzie na tylne koło za pomocą półautomatycznej skrzyni biegów, która łączy oba silniki za pomocą sprzęgieł jednokierunkowych. Wcześniejsze patenty sugerowały także użycie elektrycznego doładowania E-Boost, chwilowo wykorzystującego pełną moc silnika elektrycznego.

Prototyp hybrydy Kawasaki to pierwszy taki projekt z przeznaczeniem do produkcji seryjnej. Dotychczas producenci jednośladów unikali napędu hybrydowego ze względu na sporą masę tego rozwiązania i oczekiwania motocyklistów, całkowicie odmienne od tych, które charakteryzują kierowców samochodów. Motocykliści kupują jednoślady dla przyjemności z jazdy i osiągów, zużycie paliwa jest tutaj sprawą drugorzędną.

Rosnące oczekiwania nabywców związane z minimalizacją śladu węglowego skłaniają jednak coraz większą liczbę producentów do poszukiwania rozwiązań łączących osiągi z troską o środowisko.

Przeczytaj także: Kawasaki rezygnuje z motocykli spalinowych.

Zobacz również:
Yamaha XSR 700 może nie jest aż tak popularna jak jej bliźniacza MT-07, od której wzięła większość podzespołów, ale stylowemu retro-nakedowi nie można odmówić uroku. XSR wchodzi w nowy etap wraz z nowym rokiem.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA