[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ

Triumph Bobber TFC - ekskluzywny custom

Bobber TFC to trzeci, całkowicie nowy model będący dziełem Triumph Factory Custom. Maszyna powstanie w limitowanej, liczącej 750 sztuk, serii i charakteryzować sie będzie szlachetnym wykończeniem.

Każdy z 750 egzemplarzy opatrzony będzie numerowaną tabliczką znamionową i unikalnym identyfikatorem. Bobber TFC dostanie tez specjalny pakiet wyposażenia. W porównaniu z modelami Bobber i Bobber Black wersja TFC dysponuje wyższą o 10 KM moc maksymalną, a jej silnik generuje o 4 Nm więcej. Jest to miedzy innymi zasługą lżejszych o 39% mas wirujących w silniku i wyższych o  500 obr/min. TFC jest też o 5 kg lżejszy (od modelu Bobber Black). 

O tym iż jest to maszyna klasy premium świadczą też zawieszenia. Za prowadzenie przedniego koła odpowiada w pełni regulowany widelec Öhlins, nad tyłem sprawuje pieczą centralny amortyzator RSU. Szyku dodają szczotkowane tłumiki Arrow z końcówkami z włókna węglowego i oświetlenie LED. Kontrolę nad osiągami pomagają sprawować trzy tryby jazdy (szosowy, na deszcz i sportowy) oraz podwójne, 4-tłoczkowe,  zaciski Brembo M50 i radialna pompa hamulcowa Brembo MCS.

 

Obrazu dopełniają stylowe detale kierownica typu "clip-on", elementy z włókna węglowego, kanapa z prawdziwej skóry,  niepowtarzalne emblematy i tarcze zegarów z sygnowane logotypem TFC oraz  specjalna kolorystyka: malowane proszkowo na czarno elementy ramy i wahacz oraz anodowane na czarno obręcze kół.

 

Jako, że na całym świecie sprzedawanych zostanie tylko 750 egzemplarzy, wiele wskazuje na to, iż model Bobber TFC będzie jedną z najbardziej ekskluzywnych i pożądanych maszyn Triumph Modern Classics.  Dlatego też każdy nabywca otrzyma specjalny, dedykowany pakiet  zawierający miedzy innymi certyfikat podpisany przez prezesa Triumpha Nicka Bloora, pokrowiec na maszynę i skórzany plecak TFC.

 

Bobber TFC jest o 10 KM mocniejszy od swych kuzynów co oznacza, że generuje 87 KM. Jest to możliwe dzięki znaczącym modernizacjom silnika, w tym dzięki zastosowaniu lżejszego wału korbowego, lżejszego sprzęgła, odchudzonych wałków wyrównoważających i rozrządu, aluminiowego alternatora, magnezowej pokrywy głowicy, lżejszych osłon silnika i kolektora wydechowego.

 

W ślad za wyższą mocą idzie wyższy moment obrotowy przy niższych obrotach oraz w całym zakresie obrotów, osiągający wartość maksymalną 110 Nm. Zmodyfikowany silnik HT wkręca się o 500 obr/min wyżej, w efekcie czego odcinka następuje dopiero na poziomie 7500 obr/min.

 

REKLAMA

 

Bobber TFC wyposażony w dedykowany układ wydechowy, z tytanowymi tłumikami Arrow i końcówkami z włókna węglowego, dzięki czemu poszczycić się może bogate i przyjemnym brytyjskim brzmieniem. 

Nowością jest też trzeci, sportowy tryb jazdy, który teraz dostosowuje reakcje na gaz, ustawienia ABS i kontroli trakcji, do wymogów ostrzejszej jazdy. Zastosowano tez nowej generacji system ride-by-wire.

Zobacz też: Nowości 2020 - Honda CRF 1100L Africa Twin

Układ ABS i kontrola trakcji wyposażone zostały w jednostkę sterującą IMU badającą pochylenia motocykla, dozującą i kontrolującą użycie powyższych systemów bezpieczeństwa. Sprzęgło ze wspomaganiem pozwala na zmniejszenie nacisku na klamkę i zapewnia większy komfort podczas podróży, w monecie ruszania z miejsca oraz zatrzymywania się. Z kolei w kluczyku ze złotym emblematem został zamontowany immobilizer.


Nowy Bobber TFC prezentuje najczystszą sylwetkę bobbera podkreśloną charakterystycznie mocowaną kierownicą, lekką karoserią z elementami z włókna węglowego i niewielkimi błotnikami. Konfiguracja trójkąta "kierownica-kanapa-podnóżki" zapewnia sportowo aktywną pozycję do jazdy, a siodełko ma regulację pozycji.

 

 

 

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Kupowanie motocykla używanego bez zastanowienia to kiepski pomysł. Podpowiadamy co sprawdzić, by nie kupić sterty złomu i nie wydać bezsensownie oszczędności.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij