Triumph Speed Triple 1200 RR. Nadjeżdża retro wyścigówka z Hinckley

Speed Triple 1200 RR, mimo zadziornego przydomka, nie będzie raczej typowym sportbike'iem – tę cechę producent pozostawia nowej Daytonie. Częściowa owiewka i okrągły reflektor nadadzą motocyklowi sznytu retro.

  • Speed Triple 1200 RR - tak nazywać się będzie model, który Triumph pokaże we wrześniu.
  • Motocykl będzie mieć wyścigowy charakter - częściową owiewkę i clip-ony.
  • Do napędu posłuży zapewne trzycylindrowy piec o mocy 180 KM, znany z Speed Triple'a 1200 RS.

REKLAMA

REKLAMA

Od czasu ostatniego sportbike'a z logo Triumph minęło sporo czasu. Brytyjski producent skoncentrował się na innych segmentach, oddając sportowe poletko konkurencji. Trochę szkoda, bo Daytona 675 była jednym z najfajniejszych motocykli w swoim segmencie.

Wygląda jednak na to, że Brytyjczycy, po ugruntowaniu swoich cnót w segmencie adventure i heritage, planują wrócić do konstruowania maszyn o sportowym charakterze. Kilka dni temu Triumph opublikował krótką zajawkę dotyczącą modelu Speed Triple 1200 RR, wyposażonego w owiewkę. Jak wynika z informacji zamieszczonych na stronie producenta, motocykl ma być pokazany we wrześniu tego roku.

Sam film pokazuje naprawdę niewiele – widzimy tam designera przygotowującego gliniany model motocykla. Nieco więcej można zauważyć na stronie producenta, gdzie zamieszczono kilka zdjęć detali prototypu. Najbardziej charakterystycznym elementem modelu Speed Triple 1200 RR będzie okrągły reflektor, który sugeruje, że design motocykla będzie nawiązywał do klasyki.

Na ujęciu z profilu łatwo dostrzec, że motocykl nie będzie wyposażony w pełną owiewkę – ta zostanie zapewne zarezerwowana dla Daytony. Speed Triple 1200 otrzyma częściowe osłony oraz – najprawdopodobniej – clip-ony, które zapewnią sportową pozycję kierowcy. Za tym stylem podąża także modyfikacja w postaci nakładki w miejscu siedzenia pasażera.

Jest prawdopodobne, że Speed Triple 1200 RR nie będzie sprzętem przeznaczonym do ostrego torowania, a raczej retro-wyścigówką w typie MV Agusty Superveloce, czy Kawasaki Z 900 RS – stylowym roadsterem, który może stać się bazą do modyfikacji.

Pod względem technicznym motocykl będzie najprawdopodobniej oparty na konstrukcji standardowego Speed Triple'a 1200 – trzycylindrowy silnik o pojemności 1160 cm3 generować będzie 180 KM i 125 Nm momentu obrotowego. Triumphowi udało się zestroić silnik tak, by nie zabijał niedoświadczonych mocą – jednostka napędowa, mimo świetnych osiągów, harmonijnie rozwija moc i nie zaskakuje nietypowym zachowaniem.

Spodziewamy się oczywiście pełnego zestawu elektroniki made in England – kontroli trakcji i ABS sterowanych czujnikiem IMU, trybów jazdy i integracji ze smartfonem. Cena? Na razie trudno cokolwiek powiedzieć, trzeba zaczekać do września.

Przeczytaj także: Triumph Speed Triple RS - opis, dane techniczne.

zobacz galerię

Zobacz również:
Na festiwalu Wheels & Waves pokazano dwie customowe Hondy zbudowane na bazie CMX1100 Rebel.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA