Triumph Speed Triple R 2012

Opisywany już wcześniej przez nas i zapowiadany Triumph Speed Triple R także pojawił się na EICMA-ie w Mediolanie. I tak jak pisaliśmy zmiany dotyczą głównie zawieszenia.

Na miejsce Showy trafiły amorek i widelec upside-down od Ohlinsa z sporymi możliwościami regulacji. Do tego dochodzi jeszcze odłączany ABS z hamulcami od Brembo i kute ultralekkie aluminiowe koła. Smaczkami są oczywiście znaczki "R" i czerwona rama pomocnicza. Niżej pełna specyfikacja, mała galeria i film.

Speed Triple R 2.jpg
Speed Triple R 3.jpg
Speed Triple R 4.jpg



Silnik chłodzony cieczą, rzedowy trzycylindrowy
Pojemność 1050 cm3
sśrednica x skok tłoka 79,0 x 71,4 mm
moc maksymalna  135 KM (99 kW) /9 400 rpm
maksymalny moment obrotowy 111 Nm / 7750 rpm
rozrząd DOHC 12 zaworów
zasilanie wtrysk paliwa
skrzynia biegów 6-biegowa
napęd łańcuch O-ring
sprzęgło wielotarczowe mokre
rama aluminiowa grzbietowa
zawieszenie przód widelec Ohlins NIX30 USD 43 mm z regulacją tłumienia do- i odbicia, skok 120 mm,
zawieszenie tył centralny amortyzator Ohlins TTX36 z regulacją tłumienia od- i dobicia, skok 130 mm
opona przód 120/70ZR17
opona tył 190/55ZR17
kąt główki ramy/wyprzedzenie 22,8 stopni/90.9 mm
hamulce przód dwie pływające tarcze o średnicy 320 mm, czterotłoczkowy radialnie montowany zacisk Brembo Monobloc
hamulce tył pojedyncza tarcza o średnicy 255 mm, dwutłoczkowy zacisk
długość/szerokośc/wysokość 2,100 mm x 795 mm x 1110 mm
rozstaw osi 1435 mm
wysokość siedzenia 825 mm
masa 214 kg
zbiornik paliwa 17,5 l
ABS tak


Zobacz również:
REKLAMA