Triumph Speed Triple RS 2021. Opis, dane techniczne, zdjęcia, cena

Triumph zaprezentował super nakeda Speed Triple 1200 RS. Z całą pewnością trudno mówić o rewolucji, jednak zmiany, które zaproponował producent z pewnością robią wrażenie.

Nowy Triumph Speed Triple 1200 RS ma bardzo trudne zadanie. Z jednej strony zastępuje popularny model, z drugiej wkracza na rynek, gdzie trwa wyścig zbrojeń pomiędzy Ducati Streetfighterem V4, Aprilią Tuono 1100 V4 i KTM-em Super Duke 1290 R. Do walki dołączyć może wkrótce także Yamaha z tajemniczym modelem z turbodoładowaniem.

Przeczytaj również: Yamaha z turbo

Triumph przygotował się do starcia bardzo starannie. W ramie pracuje nowy trzycylindrowy silnik o pojemności 1160 cm3, rozwijający moc 180 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 125 Nm. Wszystko to przy masie wynoszącej 198 kg. Warto uświadomić sobie, że nowy Speed Triple ma 30 KM i 8 Nm więcej, z paliwem waży o 10 kg mniej.

Oszczędności uzyskano między innymi dzięki nowej konstrukcji ramy. Zdaniem producenta zmiany w obrębie tego elementu pozwoliły na obniżenie jego masy o 17 procent. W nowym Speed Triple 1200 RS popracowano nad centralizacją masy – środek ciężkości przesunięto nieco niżej i do przodu. Dla poprawy kontroli nad maszyną poszerzono o 13 mm kierownicę i podwyższono o 5 mm wysokość kanapy, która ma teraz 830 mm.

Triumph Speed Triple 1200 RS wykorzystuje sprzęgło poślizgowe (slipper clutch), zaś za zatrzymanie motocykla odpowiadają zaciski Brembo Stylema. Zawieszenie pochodzi od Öhlinsa – widelec NIX30 z pełną regulacją plus tylny amortyzator centralny TTX36.

Dumą modelu Speed Triple 1200 RS jest bogaty pakiet pokładowej elektroniki, sterowany, jakże by inaczej, sześcioosiowym modułem IMU. Znalazły się tutaj kontrola trakcji, obustronny quickshifter, działający w zakrętach ABS oraz cztery tryby jazdy: Rain, Road, Sport i Track. Można także przejść w tryb off", z wyłączoną kontrolą trakcji. Funkcję zegarów pełni 5-calowy ekran TFT, który można łatwo zintegrować z systemem Triumph Connectivity.

Speed Triple 1200 RS został zaprojektowany tak, by jednoznacznie kojarzył się z pozostałymi roadsterami Triumpha – przednie reflektory i ogólnu zarys sylwetki nawiązują do Street Triple'a, choć mocarny silnik nie pozostawia wątpliwości o którego członka rodziny chodzi. Wyróżnikiem wersji RS są felgi zaprojektowane specjalnie do tego motocykla.

Cena Triumpha Speed Triple RS wynosi 15 100 funtów, zatem spodziewamy się około 77 500 – 78 000 zł.

Dane techniczne Triumph Speed Triple 1200 RS

Silnik: Chłodzony cieczą, 12-zaworowy, DOHC, z 3 cylindrami w układzie rzędowym
Przeniesienie napędu: mechanicznie sterowane sprzęgło poślizgowe, skrzynia sześciobiegowa, napęd tylnego koła łańcuchem.
Średnica cylindra x skok tłoka 90 x 60,8 mm
Pojemność skokowa 1160 cm3
Moc maks. 180 KM (132,4kW) przy 10 750 obr/min
Maks. moment obr. 125 Nm przy 9 000 obr/min
Rama: Aluminiowa rama typu Twin-Spar, przymocowana śrubami do tylnej aluminiowej ramy pomocniczej
Zawieszenia: przód: Öhlins 43 mm NIX30 z regulowanym napięciem wstępnym, tłumieniem odbicia i kompresji, tył: Öhlins TTX36 twin tube monoshock z regulowanym napięciem wstępnym, tłumieniem odbicia i kompresji
Hamulce: Brembo Stylema
WYMIARY I MASY  
Rozstaw osi 1445 mm
Kąt główki ramy 23,9 º
Wyprzedzenie 104,7 mm
Skoki zawieszeń p/t 120/120 mm
Wysokość kanapy 830 mm
Masa z paliwem 198 kg
Ładowność  
Pojemność zbiornika paliwa 15,5 l
OSIĄGI  
Prędkość maksymalna bd
Przyspieszenie 0-100 km/h bd
Elastyczność 60-100 km/h bd
Średnie zużycie paliwa 5,6 l/100 km

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Szpiegowskie zdjęcia opublikowane przez jeden z włoskich portali ujawniają nowy projekt Moto Guzzi – V100, następcę modelu Norge, który zniknął z rynku w 2016 roku.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA