[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
4.0

Triumph Thruxton RS - ewolucja legendy

Model Thruxton RS nawiązuje do legendarnych wyścigów motocyklowych Isle of Man TT oraz Thruxton 500 i stanowi współczesną interpretacją prawdziwego, brytyjskiego cafe racera.

Stworzony w celu dalszego rozwoju legendy, nowy model Thruxton RS łączy w sobie geny i styl klasycznego Cafe Racera  z nowoczesną technologią, osiągami i prowadzeniem jak najbardziej współczesnego motocykla. Z ponadczasowa sylwetką, świetnym podwoziem i hamulcami oraz mocnym silnikiem. Triumph Thruxton RS bez lęku wkracza w sezon 2020.

 

Jego zmodernizowany dwucylindrowiec, o pojemności 1200 cm3 zyskał 8 KM i generuje 105 KM mocy. Z kolei maksymalny moment obrotowy o 112Nm dostarczany jest o 700 obr/min. wcześniej w stosunku do seryjnej  wersji. W jednostce napędowej o 20%  zredukowano masy wirujące, silnik kręci om 500 obr/min wyżej i chętniej zmierza w stronę czerwonego pola. Jest też o 6kg lżejszy od poprzednika.

Hamowanie powierzono zaciskom radialnym Brembo M50 monoblock, a za kontakt z asfaltem odpowiadają nowe opony Metzeler Racetec RR o dużej przyczepności. Poza tym RS ma na wyposażeniu standardowym pływające tarcze 320mm Brembo, sportowy, regulowany widelec  Showa, regulowane tylne amorki Öhlins, ABS i kontrolę trakcji.

 

REKLAMA

 

Nowy silnik Thruxtona RS osiąga moc o 8KM większą niż poprzedni Thruxton R. Jest to możliwe dzięki modernizacjom silnika, które objęły swym zakresem tłoki zdolne do większego sprężania mieszanki, zmienione kanały dolotowe i wydechowe, inny profil wałka rozrządu i krzywek sterujących zaworami, oraz cały szereg komponentów silnika o zmniejszonej masie, w tym m.in.: wał korbowy, sprzęgło i wałki wyrównażające.

 

Wraz z wyższą mocą, Thruxton RS zapewnia również wyższy moment obrotowy przy niższych obrotach oraz w całym zakresie obrotów, osiągając wartość maksymalną 112 Nm przy 4 850 obr/min. Modernizacje silnika poprawiły reakcję na gaz i sprawiły, że Thruxton RS kręci o 500 obr/min wyżej niż Thruxton R.

W trosce o środowisko charakterystyczne podwójne tłumiki wyposażono w nowy katalizator, spełniający wymagania normy Euro 5.

To jednak nie wszystko, bowiem nowy Thruxton RS wyposażony jest w spory pakiet technologii zapewniających kontrolę, bezpieczeństwo i pewność prowadzenia maszyny. Na pokładzie znajdują się tym sposobem: Udoskonalone trzy tryby jazdy: Sport, Szosa i Deszcz, sterujące pracą ABS-u i kontroli trakcji . Nowy układ ride-by-wire pozwala precyzyjniej sterować przepustnicami, a wspomaganie sprzęgła poprawia jego wyczucie.

Zobacz też: nowości 2020 - Yamaha Tracer 700

 

 

Obrazu dopełniają stylowe podwójne zegary z cyfrowym menu, nowe  malowania, anodowane na czarno koła, wlew paliwa typu "Monza", kierownica typu clip-on i detale silnika w złotym kolorze. Thruxton RS jest dostępny w trzech wersjach kolorystycznych: Jet Black  i Matt Storm Grey oraz Matt Silver Ice.

 

 

Zobacz też: Nowości 2020 - Triumph Bobber TFC

zobacz galerię

Zobacz również:
Najwięksi producenci, najważniejsze premiery i wielkie motocyklowe emocje, a wszystko to na wyciągnięcie ręki. 
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij