Triumph Tiger 1200 2022. Zdjęcia, dane techniczne, wyposażenie, wersje

Nowy Tiger dostępny będzie aż w pięciu wersjach. Do napędu wykorzystano genialny silnik ze Speed Triple'a, a na pokładzie wszystko, co tylko Hinckley mogło wymyślić.

Pierwszemu Tigerowi 1200, pokazanemu jeszcze w 2012 roku jako Explorer, nadałem przydomek "ścigacz". Za sprawą pozycji, silnika i odczuć z jazdy był on tak inny od ówczesnej konkurencji, że naprawdę przywodził na myśl raczej szybkie przemieszczanie się po asfalcie niż szutrowe drogi.

Triumph Tiger 1200 2022Triumph

Z biegiem lat Tiger 1200 zyskiwał na charakterze, ale dopiero aktualna odsłona modelu nadała mu tak pożądanej wśród fanów jazdy po bezdrożach surowości. Producent wprowadził w nowej odsłonie mnóstwo zmian i, wzorem ofert innych Tygrysów, proponuje kilka wersji tego modelu.

Tak jak się spodziewaliśmy, producent wpakował do ramy jednostkę napędową przejętą z modelu Speed Triple. Trzycylindrowy piec ma mniejszą pojemność niż poprzedni Tiger 1200 – 1160 cm3 zamiast 1215 cm3 – ale dysponuje większą mocą – 150 KM zamiast 137 KM. Większa jest także wartość maksymalnego momentu obrotowego. W nowym Tigerze 1200 jest to 130 Nm (121 Nm w starym). Napęd realizowany jest wałem, jak u poprzednika.

Triumph Tiger 1200 2022Triumph

Dla poprawienia wartości i przebiegu momentu obrotowego, szczególnie w średnim zakresie obrotów, producent zdecydował się obniżyć nieco moc silnika ze Speed Triple'a – tam mieliśmy do czynienia ze 180 KM i 125 Nm momentu obrotowego.

Gama nowych Tigerów 1200 zaczyna się od wersji GT, przeznaczonej na asfalt. Stopień wyżej stoi GT Pro, następnie GT Explorer – najwyższa specyfikacja asfaltowa. Ofertę uzupełniają dwie wersje off-roadowe: Rally Pro i Rally Explorer. Podobnie jak w przypadku mniejszych Tygrysów, wersje przeznaczone na drogi nieutwardzone wyposażone będą w szprychowe koła, osłony silnika, gmole i elektronikę przydatną w off-roadzie.

Triumph Tiger 1200 2022Triumph

Odmiany sygnowane historyczną nazwą Explorer otrzymają 30-litrowe zbiorniki paliwa, bogate wyposażenie standardowe, w tym także pełen pakiet pokładowej elektroniki z arsenału Triumpha. Odmiany GT mają aluminiowe koła: 19-calowe przednie i 18-calowe tylne. Wersje Rally odpowiednio koła 21-calowe i 18-calowe, szprychowe. Rally i GT wyposażone są w półaktywne zawieszenie Showa. Standardowe wersje GT mają zbiorniki 20-litrowe. Odmiana Explorer jest również wyposażona w system monitoringu martwego pola.

Ceny motocykli z nowej gamy Tigera 1200 nie zostały jeszcze ujawnione, ale nie spodziewamy się, żeby były tańsze niż 70 tys. zł za wersję podstawową. Tanio już było...

Dane techniczne Triumph Tiger 1200 rocznik 2022

Silnik: Chłodzony cieczą, 12-zaworowy, DOHC, z 3 cylindrami w układzie rzędowym
Elektryka:  
Przeniesienie napędu: skrzynia 6-biegowa, wał napędowy
Średnica cylindra x skok tłoka 90,0 x 60,7 mm
Pojemność skokowa 1160 cm3
Stopień sprężania 13,2:1
Moc maks. 148 KM (110,4 kW) przy 9000 obr/min
Maks. moment obrotowy 130 Nm przy 7000 obr/min
Poziom hałasu na postoju  
Podwozie: rama kratownicowa ze stali z podporami wykonanymi z aluminium, aluminiowa rama pomocnicza
Zawieszenia: przód – półaktywny widelec upside-down Showa, średnica goleni 49 mm, tył – półaktywny amortyzator centralny Showa z automatyczną elektroniczną regulacją napięcia wstępnego
Hamulce: przód – dwie tarcze, średnica 320 mm, zaciski radialne Brembo Stylema  M4.30, tył – jedna tarcza, średnica 282 mm, zacisk 1-tłoczkowy, ABS.
Koła aluminiowe/szprychowe
Rozmiary obręczy p/t 3 x 19 / 4,25 x 18
Rozmiary opon p/t 120/70 R19 / 150/70 R18
WYMIARY I MASY  
Rozstaw osi 1560 mm
Kąt główki ramy 24,1°
Wyprzedzenie 120 mm
Skoki zawieszeń p/t 200 mm/200 mm
Wysokość kanapy 850/870 mm
Masa z płynami 240 kg
Dopuszczalna masa całkowita  
Poj. zbiornika paliwa 20/30 l
Cena (rocznik 2021)  
Zobacz również:
REKLAMA