Triumph Tiger 660 2022. Opis, dane techniczne, zdjęcia, cena

Tiger 660 będzie kolejnym motocyklem Triumpha z rodziny adventure. W małym Tygrysie wykorzystana zostanie większość podzespołów modelu Trident 660.

Triumph Tiger Sport 2016 triumph
  • Wygląda na to, że Triumph Trident 660 będzie bazą dla różnych modeli.
  • Pierwszym z serii będzie Tiger 660 - najmniejsze adventure Triumpha. 
  • Tiger 660 będzie konkurował z Tracerem 7 i V-Stromem 650. 

REKLAMA

REKLAMA

W zasadzie należało się tego spodziewać – zaprezentowany w październiku ubiegłego roku Triumph Trident 660 będzie bazą dla całej rodziny modeli – to dokładnie ten sam scenariusz, który stał się udziałem Yamahy MT-07. Na pierwszy ogień pójdzie model Tiger 660, który uzupełni ofertę brytyjskiego producenta w segmencie adventure.

Pierwsze wzmianki o tym motocyklu pojawiły się już w ubiegłym roku, kiedy podczas spotkania dla dealerów ktoś niezbyt dyskretny udostępnił jeden ze slajdów prezentacji, na której pokazywano zapowiedź trzech nowych modeli, opartych na przygotowywanym wówczas modelu Trident 660 – adventure, adventure sports i roadster. Roadstera zobaczyliśmy w październiku, teraz w sieci pojawiły się pierwsze zdjęcia Tigera 660.

Już na pierwszy rzut oka motocykl wygląda lekko i dynamicznie. Atrakcyjny design będzie z pewnością ważnym argumentem dla potencjalnych klientów, którzy w tym segmencie nie mogą narzekać na wybór. Tiger 660 będzie konkurował z takimi tuzami jak Yamaha Tracer 7, Kawasaki Versys 650, czy Suzuki V-Strom 650. Oprócz przekonującego designu, Triumph z pewnością wykorzysta argument korzystnej ceny – Trident 660 kosztuje około 35 tys. zł, obstawiamy, że cena Tigera 660 nie przekroczy 40 tys. zł.

Do napędu Tigera 660 zostanie wykorzystany silnik z Tridenta, czyli trzycylindrowa rzędówka o mocy 81 KM – to ponad sześć więcej niż ma silnik Tracera 7. Maksymalny moment obrotowy wynosi 64 Nm. Jednostka napędowa to zmodyfikowany piec z produkowanego w latach 2013-2016 modelu Street Triple 675. Zmniejszono nieco średnicę cylindra (do 74 mm) i wydłużono skok tłoka (do 51,1 mm), przez co zmniejszyła się pojemność skokowa. W porównaniu do protoplasty, silnik ma między innymi nowy wał korbowy, tłoki i wałki rozrządu.

Dla zaoszczędzenia na projekcie i późniejszej produkcji, większość rozwiązań konstrukcyjnych zostanie zapożyczona z modelu Trident 660 – widać to po osadzeniu silnika, czy poprowadzeniu wydechu. Tiger 660 otrzyma 17-calowe felgi aluminiowe z oponami Michelin Road 5, trzy tarcze hamulcowe z zaciskami Nissin i nieregulowany widelec upside-down Showa. Z tyłu znajdzie się centralny amortyzator z regulacją napięcia wstępnego sprężyny.

Najważniejsze różnice między Tridentem i Tigerem 660 dotyczyć będą oczywiście przodu, gdzie znalazła się rozbudowana owiewka i szyba, oraz tyłu, który został wzmocniony i nieco rozbudowany tak, by dało się przewozić tam pasażera i bagaże. W tym celu wzmocniono ramę pomocniczą. W stanie gotowym do jazdy Tiger 660 bez kufrów ważyć będzie około 200 kg.

Przeczytaj także: Triumph Trident 660 - testujemy nowość 

Ze zdjęć wynika, że przestrzeń bagażowa modelu Tiger 660 została sprytnie przemyślana – kufry nie mają dodatkowych stelaży, znanych choćby z Suzuki V-Stroma 650, mocowane są do zintegrowanych zaczepów. Na pokład trafi zapewne zestaw elektroniki z Tridenta – kontrola trakcji, tryby jazdy, i wyświetlacz TFT.

Oficjalnie motocykl powinien zostać zaprezentowany za około miesiąc. Poznamy wówczas szczegóły techniczne i, być może, cenę. 

Zobacz również:
Unikalne detale, nienaganny styl i brytyjski wyścigowy sznyt – nowy Triumph Scrambler 1200 Steve McQueen Edition to najpiękniejsza wersja modelu Scrambler w historii, choć myśleliśmy, że nic już nie przebije wersji Bond Edition.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA