Zasadnicza różnica pomiędzy XC, a zwykłą wersją Explorera tkwi w kołach. Normalna wersja jest postawiona na aluminiowych kołach o wymiarach 19 cali z przodu i 17 z tyłu. Choć wymiary się nie zmienią, w wersji XC pojawią się aluminiowe obręcze ze stalowymi szprychami co ma pozytywnie wpłynąć na prowadzenie motocykla i dać mu możliwość wjechania w lekki teren. Choć wyposażenie standardowej wersji już jest bogate wersja XC zaoferuje jeszcze w standardzie aluminiową osłonę pod silnikiem. potężne 22 milimetrowe gmole, handbary i 55 W światła przeciwmgielne. Jeśli to wciąż za mało, zawsze będziecie mogli zajrzeć do katalogu z akcesoriami gdzie znajdziecie kolejne 54 produkty dedykowane specjalnie do tego motocykla.
Silnik pozostanie bez zmian - wciąż będzie to rzędowy trzycylindrowiec o pojemności 1215 cm3, mocy 137 KM i gigantycznym momencie obrotowym wynoszącym 121 Nm. Tak jak zwykła wersja XC będzie też wyposażony w kontrolę trakcji, tempomat i wyłączany ABS. Cena nie jest jeszcze znana.