Triumph Tiger Sport 660 2022. Dane techniczne, zdjęcia, opis

Tiger Sport 660 odważnie kontynuuje tradycję swojego rodu. Najmniejszy z Tigerów zdaje się być bardzo wszechstronny i świetnie trafiać w oczekiwania współczesnych klientów.

Bazą dla nowego Tigera Sporta jest model Trident 660. Zasadniczo Hinckley zastosowało tutaj trik, który przyniósł kiedyś wielki sukces Yamasze – skonstruował doskonałą bazę pod całą serię motocykli. Oprócz eleganckiego i poręcznego nadwozia, Trident dysponuje bardzo przyjemnym i niezwykle elastycznym trzycylindrowym silnikiem o mocy 81 KM. Ta sama jednostka napędza Tigera Sporta 660.

Triumph Tiger Sport 660 cena

Nowego Tigera Sporta w podstawowej wersji wyceniono na 39 900 zł. To dokładnie tyle, ile się spodziewaliśmy i tylko niewiele drożej od swojego głównego konkurenta – Yamahy Tracer 700 (37 777 zł). Brytyjski motocykl kusi jednak lepszym wyposażeniem i trzycylindrowym silnikiem, mocniejszym o 8 KM. Cena 39 900 zł dotyczy jednak tylko wersji niebieskiej i szarej, czerwona to wydatek 40 400 zł. Wersja w niemal topowej specyfikacji (3 kufry, moduł connectivity, komfortowa kanapa, grzane manetki i wiele, wiele innych akcesoriów) kosztować będzie tylko nieco ponad 44 tys. zł.

Przeczytaj także: Yamaha Tracer 7 GT.

REKLAMA

Eksploatacja Triumpha Tigera Sport 660

Motocykl waży w stanie gotowym do jazdy 206 kg. To mniej więcej 10 kg więcej niż Tracer 700, ale 11 kg mniej niż Versys 650. Producent zapewnia, że okresy międzyprzeglądowe będą wynosić 16 tys. km, a sam motocykl zaprojektowano tak, by wszelkie czynności serwisowe zajmowały jak najmniej czasu. Obliczono, że przez pierwsze trzy lata motocykl musi spędzić w serwisie tylko 8,5 godziny, czyli mniej więcej 30% mniej niż konkurencyjne motocykle.

Wysokość siedziska w Tigerze Sporcie 660 wynosi 835 mm, istnieje możliwość zakupu opcjonalnej obniżonej do 810 mm kanapy.

Tiger Sport 660 to motocykl stricte szosowy. W standardzie są tutaj 17-calowe felgi aluminiowe z oponami Michelin Pilot Road 5. Hinckley nie wyklucza, że zorientowana bardziej terenowo wersja Tigera Sporta 660, z większym przednim kołem i skokiem zawieszenia także pojawi się w ofercie. Byłby to konkurent dla Yamahy Tenere 700 i Aprilii Tuareg 660.

Tiger Sport 660 – wyposażenie

Już w najtańszej wersji motocykl ma dwa tryby jazdy (Road i Rain) oraz kontrolę trakcji. Przełącznik trybów jazdy steruje ustawieniami reakcji przepustnicy i kontroli trakcji, która można też całkowicie wyłączyć. Zawieszenie pochodzi od firmy Showa – przedni widelec o średnicy goleni 41 mm ma skok 150 mm jest pozbawiony regulacji. Możliwość ustawienia napięcia wstępnego sprężyny daje tylko tylny amortyzator centralny.

Za zatrzymanie motocykla odpowiadają dwutłoczkowe zaciski Nissin i dwie 310-mm tarcze z przodu oraz jednotłoczkowy zacisk i 255-mm tarcza z tyłu. Rolę kokpitu pełni niewielki kolorowy wyświetlacz TFT zgrupowany z monochromatycznym obrotomierzem. Wygląda to przyzwoicie, ale niezbyt porywająco.

zobacz galerię

Zobacz również:
XSR 125 to najmłodsza z rodzeństwa neoklasyków Yamahy. Motocykl, przeznaczony głównie dla posiadaczy kategorii B, kontynuuje elegancką linię stylistyczną rodzeństwa i zapewnia maksymalną dozwoloną dla 125 moc – 11 kW (14,9 KM).
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA