Triumph Trident 660 nie jest tylko nową wersją Street Triple S. To zupełnie nowy, skonstruowany od podstaw motocykl. , jeśli o tym myślisz.
Przede wszystkim silnik zaprojektowano od nowa, chociaż również ma on trzy cylindry i pojemność skokową wynoszącą 660 cm3. Średnica cylindra i skok tłoka są zupełnie inne, podobnie jak reszta wnętrzności. Oznacza to m.in. nowe tłoki, nową korbę, nową głowicę cylindrów, nowe obudowy, nowe sprzęgło, nowe wałki rozrządu. Właściwie to krócej byłoby wymienić wspólne części...
Dlaczego silnik zaprojektowano od nowa, zamiast skorzystać z gotowej jednostki? Triumph twierdzi, że nowy silnik łączy łatwo dostępny moment obrotowy (90% jego wartości jest dostępne w całym zakresie obrotów) z wysoką kulturą pracy, łatwością wkręcania się na obroty oraz rozrywkowym charakterem dla bardziej doświadczonych motocyklistów.
Triumph Trident 660 - osiągi i masa
- Silnik trzycylindrowy, rzędowy, 660 cm3
- Moc 80 KM przy 10 250 obr/min
- Moment obrotowy 64 Nm przy 6250 obr/min
- Wysokość kanapy 805 mm
- masa z paliwem 189 kg
- Cena na Wyspach Brytyjskich ok. 36 900 zł (7195 £)
Mimo budżetowej ceny zadbano o renomowane podzespoły. Wystarczy spojrzeć na zawieszenia - oba dostarczyła Showa. Z przodu pracuje widelec upside-down Showa SFF (Separate Function Fork) z goleniami o śr. 41 mm.
Z kolei hamulce dostarczył Nissin - z przodu dwutłoczkowe zaciski współpracują z tarczami o śr. 310 mm. Triumph Trident 660 wyjeżdża z fabryki na oponach Michelin Road 5.
ABS to wierzchołek góry lodowej jeśli chodzi o Tridenta 660. Oprócz tego ma on kontrolę trakcji, która zmienia charakterystykę swojej pracy w zależności od wybranego tryby jazdy (Road i Rain). Siłą rzeczy ze sterowanie przepustnicą odpowiada Ride-by-Wire. W opcji możesz dokupić quickshifter góra/dół, a nawet czujnik ciśnienia w oponach.
Przed oczami masz kolorowy wyświetlacz TFT można sparować ze smartfonem (jeśli dokupisz moduł łączności) oraz z kamerą GoPro.