Triumph dostawcą silników do Moto2 od 2019!

Od 2019 roku zmieni się dostawca silników do motocykli wyścigowych klasy Moto2. Do końca 2018 wciąż będzie nim Honda, ale po zakończeniu kontraktu na miejsce Hondy wskoczy Triumph.

Triumph Daytona 675 R
Daytona R to jeden z tych motocykli, którym po lekkim mieszaniu kluczem w zawieszeniach można już wyjeżdżać na tor.

Od początku klasy Moto2 w serii Grand Prix dostawcą silników w specyfikacji wyścigowej była Honda. W ubiegłym roku Honda przedłużyła jednak kontrakt z organizatorem jedynie do końca 2018 roku więc już rozpoczęły się poszukiwania następcy. Pod uwagę brani byli trzej kandydaci:

Kawasaki (ZX-6R), MV Agusta (prawdopodobnie F3 675 cm3) i Triumph (wtedy jeszcze z silnikiem z Daytony 675). Dziś już wiadomo, że Hondę na stanowisku dostawcy silników zastąpi Triumph, ale raczej nie będzie to silnik o pojemności 675. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że silnik z właśnie zaprezentowanego Street Triple'a RS (765 cm3 i 123 KM) będzie nadawał się do tego znacznie lepiej niż bardziej wysilony i mający pewne problemy z trwałością silnik z Daytony.

To okaże się pewnie dopiero na początku 2018 roku. Póki co jest jeszcze kilka problemów konstrukcyjnych do rozwiązania. Choćby taki, że silniki Triumpha są mocowane do ramy wysoko - przy głowicy cylindrów co może sprawiać kłopoty w kwestii konstrukcji ramy wyścigowej. Jedno jest pewne: takie zmiany zawsze przynoszą ciekawe rozstrzygnięcia w wyścigach.

Zobacz również:
REKLAMA