Ryker został stworzony dla całkiem innej niż dotychczas grupy odbiorców. Wkrótce okaże się czy tak właśnie będzie.
Pamiętacie nasz artykuł sprzed kilku dni o trójkołowcu nad którym aktualnie pracuje Honda? Nie wiemy jeszcze kiedy maszyna pojawi się na rynku, ale ma być bezpośrednią konkurencją dla tegorocznej premiery - Yamahy Niken. To jednak nie koniec trójkołowych niespodzianek. Can-Am wkracza do gry.
Do tej pory oferta amerykańskiej marki ograniczała się do modelu Spyder. Wysoka cena trajki była dla wielu nie do przeskoczenia. Can-Am postanowił obrać nową, lepszą taktykę i stworzył budżetową maszynę dla każdego. Ryker - bo tak nazywa się najnowszy trójkołowiec - jest słabszy, mniejszy, ale dzięki temu tańszy. Wszystko po to by dotrzeć do większego grona odbiorców. Nie oszukujmy się - Spyder to maszyna dla klientów z grubym portfelem.

Fenomen Rykera polega na tym, że można go dostosować do swoich potrzeb. Specjalnie stworzona strona pozwala na "zaprojektowanie" wersji, która nam odpowiada. Wybór koloru, wymiana zawieszenia na lepsze, montaż dodatkowych akcesoriów - to tylko niektóre z możliwości jakie daje nam strona Can-Ama. Co najważniejsze decydując się na Rykera możemy wybrać jeden z dwóch silników, który będzie go napędzał.
Pierwszy z nich to dwucylindrowiec ACE 600 cm3 generujący moc 47 KM i 47 Nm. Drugi z nich to ACE 900 cm3 który osiąga moc 77 KM i moment na poziomie 76 Nm. Mocniejsza wersja jest droższa o 1500 $ (około 5531 zł). Jednostki napędowe Rotaxa używane przez Can-Ama znamy min. z skuterów śnieżnych.
Ryker dostepny jest w dwóch wersjach - standardowej (on-road) i Rally Edition (off-road). Wersja uterenowiona została wyposażona min. w handbary, aluminiowe obudowy, wytrzymalsze felgi i tylny błotnik.
Teraz najważniejsze, czyli cena:
Ryker w podstawowej wersji kosztuje 8,499 $, czyli w przybliżeniu 31 340 zł.
Ryker Rally Edition to natomiast wydatek rzędu 10,999 $ (40 558 zł).
Jesteśmy bardzo ciekawi ile Ryker będzie kosztował w Polsce. Na pewno znacznie więcej bo do kosztów produkcji Can-Am doliczyć musi jeszcze cło i koszty transportu. Mimo wszystko ceny te są bardzo atrakcyjne. Can-Am Spyder w wersji podstawowej kosztuje dwukrotnie więcej! (14 499 $).
Na koniec warto dodać, że zarówno Yamaha Niken jak i Can-Am Ryker mają trzy koła, ale to całkowicie inne pojazdy. Układ zawieszenia Nikena pozwala na składanie się w zakrętach. System Leaning Multi-Wheeler jest przeciwieństwem rozwiązania Can-Ama w którym koła są ustawione pionowo – podobnie jak w samochodzie.
Zobacz też:
Motocyklowa wojna o trzy koła
Jak działa przednie zawieszenie Nikena?
Niken - 3 koła, 3 ślady, 3 cylindry