Trójkołowy Kymco CV3 już w trakcie testów. Jaka będzie cena i moc?

Trójkołowy skuter Kymco na kategorię B pojawia się w materiałach prasowych producenta już od 2017 roku. Wszystko wskazuje na to, że producent jest gotów wprowadzić ten pojazd do swojej europejskiej oferty.

  • Kymco CV3, pokazany w ubiegłym roku w Azji, został przyłapany podczas testów drogowych w Europie.
  • Trójkołowiec będzie najmocniejszym pojazdem tego typu na rynku europejskim.
  • Producent na razie milczy na temat ceny, ale trochę pospekulowaliśmy.

REKLAMA

REKLAMA

Pierwszy raz mieliśmy okazję oglądać trójkołowe Kymco w 2017 roku. Prototyp CV3, zbudowany na bazie flagowego AK550 nie wzbudził jednak wówczas szczególnego zainteresowania. Tajwański producent nie zraził się tym, upatrując sprzedażowego potencjału w dostępie dla trójkołowców dla posiadaczy kategorii B (na niektórych rynkach A2).

Od 2017 roku w sprawie trójkołowców Kymco działo się niewiele. Aż do ubiegłego roku, kiedy to w Azji oficjalnie pokazano CV3. Gdyby odbyły się targi EICMA, zapewne zobaczylibyśmy ten pojazd właśnie tam, a tak mamy do dyspozycji tylko zdjęcia i filmy z prezentacji w Azji. Model europejski wydaje się różnić nieznacznie – przynajmniej na tyle, na ile można rozpoznać detale ze zdjęć szpiegowskich.

Główne założenia wydają się niezmienione – linia boczna z charakterystycznym przerośniętym przodem, który ma zadanie pomieścić pochylające się w zakrętach zawieszenie, czy cyfrowa deska rozdzielcza z systemem Noodoe to elementy, po których łatwo rozpoznać CV3. Do napędu maxiskutera wykorzystany zostanie dwucylindrowy silnik rzędowy z AK550. Oznacza to przyjemną kulturę pracy i moc na poziomie 51 KM, co uczyni z tego sprzętu najmocniejszego trójkołowca na rynku. Dla porównania Piaggio MP3 500 dysponuje mocą na poziomie 40 KM.

Należy spodziewać się, że żwawy bliźniak z AK550 w trójkołowym CV3 będzie pozbawiony nieco pary – to charakterystyczna cecha trójkołowców, gdzie trzecie koło i rozbudowany przód pochłaniają spory kawałek mocy – zarówno przez dodatkowe tarcie, opór powietrza, jak i nadprogramową masę. Przednie zawieszenie wydaje się być zbliżone do tego, które zastosowała Yamaha w modelu Tricity 300 – podwójne tuleje zapewniają stabilność i większą precyzję prowadzenia, ale ograniczają nieco zwrotność.

Przeczytaj także: Piaggio MP3 500 - test

Kymco CV3 zapowiada się na najmocniejszego trójkołowca na rynku. Na tym etapie trudno jednak powiedzieć czy uda się uzyskać homologację L5e, pozwalającą użytkować ten pojazd kierowcom z kategorią B. Nieznana jest także ewentualna cena tego modelu. Podstawowa wersja AK550 kosztuje 39 900 zł. Piaggio MP3 500 to wydatek 41 900 zł. Aby mieć realne szanse na rynku, CV3 musiałoby zatem kosztować maksymalnie 43 000 zł.

zobacz galerię

Zobacz również:
Układ hydrauliczny, który napędza dwa koła motocykla i odzyskuje energię podczas hamowania – taki patent znalazł się w dokumentacji złożonej przez Hondę.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA