Trzy całkiem nowe modele od MV Agusty. Będą bazować na Lucky Explorerze

Trzy nowe modele, bazujące na zaprezentowanym w ubiegłym roku adventure Lucky Explorer, zapowiedział przedstawiciel MV Agusty. Motocykle mają być utrzymane w stylistyce naked i będą "znacznie" różnić się od jednośladów linii 800.

MV Agusta Jacek Hanusz

Zaprezentowany w ubiegłym roku model Lucky Explorer jawnie odwołuje się do Cagivy Elefant, która zasłynęła przede wszystkim spektakularnymi zwycięstwami w rajdzie Paryż-Dakar w 1990 i 1994 roku. To, a także niezwykle nowoczesna jak na lata produkcji konstrukcja, zapewniły Cagivie nieśmiertelną sławę. Właścicielem marki od początku była rodzina Castiglionich. Jeśli nazwisko wydaje ci się znane, to masz rację – Giovanni Castiglioni był także właścicielem MV Agusty. Kiedy w 2016 roku sprzedał udziały funduszowi Comsar Invest, ten w pakiecie dostał także markę Cagiva.

Pierwszym motocyklem pod marką Cagiva miał być właśnie następca Elefanta – czyli Lucky Explorer. Stało się jednak inaczej. Timur Sardarov, nowy prezes MV Agusty, zdecydował, że adventure powstanie pod macierzystą marką, a zamiast nazwy Elefant użyty zostanie przydomek dakarówki – Lucky Explorer. Maszyna napędzana jest trzycylindrową rzędówką o pojemności 930 cm3. Jest to rozwinięcie znanego z innych modeli MV Agusty silnika o pojemności 800 cm3. Tutaj osiąga on 123 KM przy 10 000 obr/min i 102 Nm przy 7 000 obr/min.

Choć wymiary silnika 931 cm3 są dokładnie takie same jak "800", różni się od niej średnicą i skokiem cylindrów. Producent zastosował także nowe tłoki z kutego aluminium, głowicę cylindrów, zawory dolotowe i wydechowe, a także wał korbowy, który, dla poprawienia dynamiki i zmniejszenia bezwładności, kręci się w przeciwną stronę. Całkowicie przeprojektowano również sprzęgło, alternator, rozrusznik i skrzynię biegów. Producent chwali się jej elektronicznym sterowaniem, zaprojektowanym specjalnie do tego motocykla.

Należało się spodziewać, że taki ogrom pracy nie pozostanie zarezerwowany tylko dla jednego modelu. Przy okazji prezentacji najnowszej serii RC (Dragstera , F3 i Turismo Veloce), producent zapowiedział także trzy zupełnie nowe nakedy, bazujące na konstrukcji Lucky Explorera. Jak podkreślił Timur Sardarov w wywiadzie udzielonym portalowi MCN.com, nowa seria motocykli opartych na silniku 930 cm3będzie różnić się stylistyką, ponieważ ma także inne DNA, jak ujął to prezes MV Agusty.

Niestety, jak na razie nie padł żaden termin prezentacji nowych modeli. Cała nadzieja w listopadowych targach EICMA, które od zawsze pełne były prezentacji nowych motocykli.

Przeczytaj także: MV Agusta Lucky Explorer - dane techniczne.

Zobacz również:
REKLAMA