[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Turbodoładowany Indian Scout

Nie, to nie żart. To 200-konny Super Scout, stylizowany na lata 20-te. Musimy przyznać, że Szwedzi poszli na całość. Efekt? Powala na kolana.

Super Scout z turbosprężarką Garret 25 chłodzoną cieczą powstał w 2017 roku, w garażu Fullhouse w Sztokholmie. Anders Lundgren i Lasse Sundberg budując Super Scouta, chcieli oddać hołd szwedzkiemu współzałożycielowi marki, Oscarowi Hedström. Na pierwszy rzut oka motocykl przypomina staruszka z lat 20-tych. Jeśli jednak lepiej przyjrzysz się maszynie, zauważysz turbosprężarkę. Silnik przenosi na tylne koło moc od 150 do 200 KM, w zależności od ciśnienia doładowania. Jednostka napędowa i kilka dodatków pochodzi z obecnej wersji Scout’a. Rama jest skomplikowaną trzyczęściową konstrukcją - Lasse Sundberg (z Roth Engineering) wykonał ją samodzielnie i twierdzi, że było to trudniejsze, niż montaż samej turbosprężarki. 

 

REKLAMA

Na pytanie Jak prowadzi się Super Scout? Anders uśmiecha się i odpowiada: Daje niesamowite wrażenia z jazdy. To tak jakby cofnąć się do lat 20. ubiegłego wieku i wsiąść na rakietę, a nie motocykl.

Zastosowano w nim nietypowe hamulce: tylna tarcza jest jednocześnie zębatką, a przednia jest zintegrowana z piastą koła. Ten zabieg pozwolił na zachowanie klasycznego wyglądu, jednocześnie zapewniając skuteczność podczas hamowania.

Zaskoczeniem może okazać się też zbliżeniowy system komunikacji. Pozwala on na połączenie motocykla z tabletem za pomocą bluetootha. Znakomity wygląd dopełniają: 60 szprychowe felgi (zaplecione na krzyż), atrapa baku stylizowana na lata 20-te, skórzana replika siodła H&F Mesinger i przedni resor piórowy. Naprawdę ciężko uwierzyć, że to motocykl powstały w tamtym roku, a nie ponad 90 lat temu. 

Chcieliśmy zbudować motocykl, który nawiązywałby do historii marki Indian w kontekście wyścigów na drewnianych motodromach, a jednocześnie posiadałby nowoczesne rozwiązania technologiczne, z którymi dzisiaj utożsamiana jest marka. Model Scout okazał się idealnym wyborem, natomiast nazwę Super Scout wymyśliliśmy na cześć starych Scoutów, które na torze nie miały sobie równych. – mówi Anders.

zobacz galerię

Zobacz również:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij