Vespy z Dżakarty

Grupa Piaggio otwarła nową fabrykę w Indonezji. Będą w niej produkowane Vespy przeznaczone na lokalny rynek. 

Otwarcie fabryki Piaggio w Dżakarcie Piaggio
  • Nowa fabryka w Dżakarcie będzie produkować skutery Vespa na lokalny rynek.
  • Z roczną sprzedażą ponad 5 milionów skuterów i motocykli (!), Indonezja jest trzecim co do wielkości rynkiem jednośladów na świecie, zajmując miejsce zaraz po Indiach i Chinach.
  • Nowa fabryka została zbudowana na działce o powierzchni 55 000 metrów kwadratowych.

 

Na początku kilka słów wyjaśnienia. Przede wszystkim musicie pamiętać, że Indonezja choć znajduje się na drugim końcu świata, jest największym wyspiarskim państwem na Ziemi; jest położona na ponad 17 tysiącach wysp(!). Mieszka tu ponad 276 milionów ludzi. Żeby dojechać do pracy, domu, szkoły lub na zakupy mieszkańcy najczęściej korzystają z wszelkiej maści motocykli i skuterów. To tu, co roku, sprzedaje się około 5 milionów jednośladów(!). Z tym wynikiem, Indonezja jest trzecim co do wielkości rynkiem motocykli i skuterów na świecie, zajmując miejsce po Indiach i Chinach. Analitycy przewidują jednak, że w ciągu najbliższych trzech lat sprzedaż jednośladów wzrośnie do ponad 6 milionów, co będzie spowodowane dynamicznym wzrostem liczby ludności jak i PKB. 

Widząc takie możliwości rozwoju, pod koniec listopada, koncern Piaggio otworzył kolejną fabrykę jednośladów, położoną niedaleko stolicy kraju Dżakarty. 

 

Nowa fabryka w Indonezji to kolejny krok naprzód Grupy Piaggio w strategicznym programie rozwoju międzynarodowego, który rozpoczął się ponad dziesięć lat temu, co uczyniło ją jednym z wiodących graczy w branży, z portfolio unikalnych marek, dumnym symbolem we Włoszech na całym świecie” — powiedział Roberto Colaninno, prezes i dyrektor generalny Grupy Piaggio. „Sprzedaż Grupy Piaggio na rynku indonezyjskim wzrosła o 61% w 2021 roku i będzie nadal rosła w najbliższej przyszłości”.

 

Wraz z nowym zakładem w Dżakarcie, Grupa Piaggio posiada obecnie osiem zakładów produkcyjnych. Pozostałe fabryki to: 

trzy zakłady we Włoszech

  • W Pontederze, niedaleko Pizy, gdzie produkuje się pojazdy Piaggio, skutery Vespa i miejską miniciężarówkę Porter. To tu mieści się dział R&D zajmujący się e-mobilnością, badaniami nad elektrycznymi napędami, którego dziełem są Vespa Elettrica i skuter Piaggio1.
  • W Noale i Scorzè (Wenecja), gdzie produkowane są motocykle i skutery Aprilia.
  • W Mandello del Lario (Lecco), gdzie od 1921 roku ma swoją siedzibę Moto Guzzi. Obecnie w  tym miejscu trwa duży projekt mający na celu konserwację i przebudowę zakładów,  przygotowany przez Grega Lynna.

jeden zakład produkcyjny w Indiach

  • W Baramati.

dwa zakłady znajdujący się w regionie Azji i Pacyfiku

  • W Vinh Phuc w Wietnamie.
  • W Foshan w Chinach.

oraz jeden w USA

  • w Bostonie, gdzie znajduje się Piaggio Fast Forward, oddział grupy zajmujący się robotyką i rozwojem nowoczesnych platform transportu. To właśnie w Bostonie produkuje się naziemne roboty "gita" i "gitamini", wykorzystujące technologię follow-me.

 

Grupa Piaggio sprzedaje swoje produkty w ponad 100 krajach na świecie, mając ponad 4000 punktów sprzedaży (jednoślady, pojazdy użytkowe) oraz 800 sklepów sieci Motoplex.

W Indonezji sieć dystrybucji nie jest tak rozbudowana i składa się obecnie zaledwie z niewiele ponad 50 dealerów (w tym 7 sklepów sieci Motoplex, w których można kupić pojazdy wszystkich marek produkowanych przez koncern: Aprilia, Moto Guzzi, Vespa i Piaggio).

 

 

 

 

Zobacz również:
REKLAMA