Voge 650 DSX trafia do europejskich salonów. Kiedy zobaczymy go w Polsce?

Voge 650 DSX to pierwszy "dorosły" motocykl tej chińskiej marki premium, który trafia do europejskiej sieci sprzedaży. W Europie ceny tego modelu startują od około 34 000 zł.

Voge 650 DSX VOGE

Markę Voge możecie znać z testów, które przetoczyły się przez media motocyklowe w ubiegłym roku. Także na łamach Motocykla sprawdzaliśmy możliwości modelu 300 DS w zestawieniu z konkurentami (Motocykl 11/2021) i musimy przyznać, że choć sprzęt ustępował pola BMW G 310 GS i KTM-owi 390 Adventure, dość dobrze radził sobie zarówno w trasie, jak i poza asfaltem. Jakość wykonania nie odstraszała, pozycja za kierownicą była wygodna, przekonywało również bogate wyposażenie.

Pewnie dlatego Voge zdobyło w Europie niezłą popularność. Firma idzie za ciosem – do dealerów trafiają już pierwsze "dorosłe" modele 650DSX, które mogą konkurować z Yamahą Tracer 700, Kawasaki Versysem 650, czy Suzuki V-Stromem 650. Bądźmy jednak szczerzy – nie chodzi o konkurowanie osiągami, czy parametrami technicznymi, a raczej o stworzenie alternatywy dla wymienionych motocykli.

Voge 650 DSXVOGE

650 DSX, inaczej niż tamte motocykle, jest bowiem napędzany 48-konnym singlem wywodzącym się bezpośrednio z jednostki napędowej stosowanej w BMW F650GS do 2012 roku. Skąd ten silnik w Voge? Firma Loncin, która jest właścicielem marki, współpracuje z BMW od wielu lat – dziś jednostki napędowe pochodzące z chińskich fabryk tego koncernu znajdziecie na przykład w F 900 XR, F 850 GS, czy C400.

Silnik modelu 650 DSX ma 652 cm3, dwa wałki rozrządu, chłodzenie cieczą i wtrysk paliwa. Sporym mankamentem tego modelu jest zaledwie pięciobiegowa skrzynia. Moc 47,6 KM osiągana jest przy 6750 obr/min, zaś maksymalny moment obrotowy 60 Nm przy 5500 obr./min. Oznacza to, że motocykl dostępny będzie dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.

Voge 650 DSX pojedzie z prędkością maksymalną 160 km/h. W pierwszej chwili wartość ta nie zachwyca, ale kiedy weźmie się pod uwagę wysokość mandatów w nowym taryfikatorze, parametr ten zaczyna się nawet podobać. Średnie spalanie tego sprzęta to około 4 l/100 km.

Voge 650 DSXVOGE

Voge 650 DSX oparty jest na stalowej ramie rurowej. Bardzo korzystnie wygląda wyposażenie tego modelu – zawieszenie pochodzi od Kayaby – z przodu pracuje widelec upside-down o średnicy goleni 41 mm i skoku 180 mm, z tyłu centralny amortyzator. Za hamulce odpowiada Nissin, zaś za ogumienie Pirelli – na szprychowych kołach 19 i 17 cali znalazły się opony Pirelli Scorpion Rally STR 110/80 i 150/70. Gotowy do jazdy motocykl waży 219 kg. 18-litrowy zbiornik paliwa powinien, w teorii, wystarczyć na przejechanie ponad 400 km. W standardzie znalazł się także kolorowy wyświetlacz TFT z możliwością połączenia ze smartfonem, centralna podstawka, szyba z regulacją wysokości, komplet aluminiowych kufrów i gmole.

Wciąż czekamy na informację, czy model 650 DSX trafi do oferty polskiego importera i jaka będzie jego cena.

Przeczytaj także: Voge idzie grubo.

Zobacz również:
REKLAMA