Voge idzie grubo. 650 DSX ma silnik z BMW, bogate wyposażenie i jest tani

Voge – marka premium chińskiej firmy Loncin, zaprezentował nowy motocykl adventure, tym razem napędzany większym silnikiem – Valico 650 DSX.

  • Voge to marka premium chińskiego producenta Loncin.
  • Loncin od lat produkuje silniki między innymi dla BMW.
  • Nowy motocykl ma 650 cm3 pojemności z singla, który kiedyś pracował w F 650 GS.

REKLAMA

REKLAMA

Aktualna oferta Voge na rynku polskim obejmuje trzy modele – każdy z nich napędzany jest singlem o pojemności 292 cm3 i skromnej mocy 24 KM. Wkrótce może się ona jednak powiększyć o kolejny motocykl, tym razem wyposażony w jednostkę o pojemności 650 cm3.

650 DSX trafia już między innymi do Włoch, gdzie można go kupić w zestawie z kompletem aluminiowych kufrów za niecałe 7000 euro (ok. 31 000 zł). Zastosowany w tym motocyklu jednocylindrowy silnik wywodzi się bezpośrednio z jednostki napędowej stosowanej w BMW F 650 GS do 2012 roku. Firma Loncin ma bardzo długą historię współpracy z BMW – obecnie buduje dwucylindrowe silniki do serii 850 i 900, a także do skuterów C400.

W modelu 650 DSX silnik ma 652 cm3, dwa wałki rozrządu, chłodzenie cieczą i wtrysk paliwa, Współpracuje niestety z tylko pięciobiegową skrzynią. Moc to 47,5 KM przy 6750 obr/min, zaś maksymalny moment obrotowy 60 Nm osiąga ona przy 5500 obr/min. Z parametrów wynika jasno, że motocykl będzie mógł być użytkowany przez posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.

Maksymalna prędkość 650 DSX to 160 km/h, zaś średnie spalanie to około 4 l/100 km. Jednoślad opiera się na stalowej ramie rurowej i zawieszeniu Kayaba z widelcem upside-down o średnicy goleni 41 mm i skoku 180 mm z przodu i centralnym amortyzatorem z tyłu. Szprychowe koła mają wymiary 19 i 17 cali, toczą się na oponach Pirelli Scorpion Rally STR 110/80 i 150/70. Za zatrzymanie odpowiadają hamulce Nissin – z przodu zastosowano podwójną tarczę o średnicy 298 mm, z tyłu pojedynczą o średnicy 240 mm, ABS ma możliwość wyłączenia. wysokość siedziska to 830 mm.

650 DSX w stanie gotowym do jazdy waży 206 kg. Zbiornik paliwa ma 18 litrów, co przy deklarowanym przez producenta zużyciu paliwa 4 l/100 km zapewnia zasięg ponad 400 km. W standardzie znalazł się kolorowy wyświetlacz TFT z możliwością połączenia ze smartfonem, centralna podstawka, szyba z regulacją wysokości, komplet aluminiowych kufrów i gmole.

Na razie nie mamy informacji czy model ten trafi do oferty polskiego importera. Mamy nadzieję, że tak się stanie – sprawdzony piec pochodzący z BMW i porządne wyposażenie może być receptą na sukces.

Przeczytaj także: BMW F 850 GS - rewolucja w toku.

zobacz galerię

Zobacz również:
Osiem długich lat minęło od dnia, w którym Suzuki pokazało koncept Recursion napędzany doładowanym silnikiem. Od tamtego czasu sprawa turbo z Hamamatsu ciągnie się jak brazylijska telenowela.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA