Sekretne prezentacje to znany chwyt marketingowy, którym producenci starają się przywiązać do siebie społeczność. Osoby, które mogą zobaczyć dany model przed premierą mają bowiem poczucie doświadczenia czegoś wyjątkowego, dostępnego tylko wybranym. W podobny sposób BMW prezentowało model R18, Ducati skorzystało z tego pomysłu podczas World Ducati Week w Misano.
O nowym Scramblerze wiemy zatem niewiele, bo informacje nie mogły opuścić secret roomu. Coś tam jednak udało się przemycić, głównie dzięki naszym przyjaciołom, którzy mogli na własne oczy zobaczyć ten pilnie strzeżony sekret. Jak można się spodziewać zmiany są kosmetyczne i nie wpływają istotnie na znany nam wygląd motocykla. Zmienił się nieco reflektor, motocykl otrzymał też zmodernizowane siedzenie i nowy kokpit, przystosowany do większej liczby systemów elektronicznych, w które zostanie wyposażony Scrambler AD 2023.
Scrambler, jako spin-off, submarka Ducati, funkcjonuje na rynku od 2014 roku. Nazwa była nawiązaniem do jednocylindrowych modeli, produkowanych w latach 1962-1976 na rynek amerykański. Powstały dwie serie tego modelu, z silnikami o pojemnościach od początkowo 250 cm3 do 450 cm3, potem pojawiła się także wersja 125 cm3.
W 2014 roku pojawiły się zupełnie nowe Scramblery – z silnikami o pojemnościach 803 cm3 i 399 cm3 (wersja Sixty2). Na początku model z większym silnikiem pojawił się w sześciu wersjach: Classic, Urban Enduro, Icon, Flat Track Pro, Full Throttle, Italia Independent. Później wersje te uzupełniano, zmieniano, pojawił się także silnik 1079 cm3.
