Wyzywająco drapieżny Skalpel. Oto KTM 890 Duke w ostrej wersji GP

KTM pokazał drapieżną wersję Skalpela – modelu 890 Duke. Popularny naked zyskał mocno rzucające się w oczy malowanie z pomarańczowymi akcentami, nawiązujące do kolorystyki maszyn MotoGP.

Każdy, kto kiedykolwiek widział na żywo KTM-a Duke'a 890 pewnie zgodzi się, że niewiele jest w tej klasie sprzętów, które bardziej ostentacyjnie manifestują swoje osiągi. Inżynierowie z Mattighofen uznali jednak, że można w tej kwestii poprawić to i owo. Efektem tych rozkmin jest właśnie wyzywająco drapieżna wersja 890 Duke GP, inspirowana malowaniem maszyn z MotoGP.

Sercem tej wersji jest standardowy silnik LC8 o pojemności 889 cm3, generujący moc 115 KM. Wszelkie wysiłki zmierzające do nadania motocyklowi bardziej drapieżnego charakteru ograniczyły się więc do stylistyki. W odróżnieniu od 1290 SuperDuke EVO, którego opisywaliśmy kilka miesięcy temu, stylistyka GP jest zdecydowanie bardziej ostentacyjna.

Przeczytaj także: KTM 890 SuperDuke Evo.

Oprócz charakterystycznego malowania, w oczy rzuca się pełna osłona siedzenia pasażera. O obecności tylnej kanapy świadczy jednak zestaw setów, który w tej wersji wygląda dość dziwnie. Podobnie jak brzydki fabryczny stelaż tablicy rejestracyjnej – te dwa elementy będą zapewne pierwszymi, jakie nowy właściciel zdemontuje po zakupie.

KTM 890 Duke GPKiska

W podwoziu standard – Skalpel GP wykorzystuje zawieszenie WP – z przodu kartridżowy widelec USD Apex 43, z tyłu monoshock WP Apex. Aluminiowe odlewane koła mają wściekle pomarańczowy kolor i toczą się na zacnych gumach Continental ContiRoad. 890 Duke GP wyposażony jest, tak jak podstawowa wersja, w rozbudowany kokpit w technologii TFT i oświetlenie LED.

Mocną stroną Skalpela GP jest bogata elektronika pokładowa z arsenału KTM. Kierowca ma do dyspozycji cztery tryby jazdy (Sport, Street, Rain, Track) oraz kontrolę trakcji MTC. W opcji czekają między innymi dodatkowy tryb jazdy Track, quickshifter, system regulacji poślizgu koła MSR, czy tryb Supermoto.

KTM 890 Duke GPKiska

Cena 890 Duke'a GP startuje od 50 100 zł.

Zobacz również:
REKLAMA