REKLAMA

XSR900 Abarth - limitowany café racer od Yamahy

Yamaha XSR900 Abarth, to najnowsze dziecko linii Sport Heritage łączącej nowoczesną technologię z klasycznym stylem. Czy maszyna tego typu to dobry pomysł na dzisiejsze czasy?

Yamaha XSR 900 Abarth

Sport Heritage, czyli połączenie nowoczesnej technologii i klasycznego stylu, to jeden z pomysłów Yamahy na rynkowy sukces. Jak widać to działa, bowiem Japończycy systematycznie powiększają ten segment pokazując coraz to nowe maszyny. Najnowszym dzieckiem w tej rodzinie jest XSR900 Abarth.

Jak podpowiada nazwa, maszyna powstała we współpracy z firmą Abarth znaną z tworzenia wyczynowe i sportowe samochodów, a efektem tej kooperacji jest fabryczna, limitowana wersja café racera.

Sercem limitowanej wersji jest trzycylindrowy silnik CP3 o pojemności 850 cm3, zapewniający spory, oddawany liniowo moment obrotowy, niezłe przyspieszenie i przyzwoite osiągi w całym zakresie obrotów. Natomiast pełne panowanie nad maszyna zapewnia system kontroli trakcji i natyhoppingowe sprzęgło ze wspomaganiem (A&S).

Ważną cechą motocykla jest charakterystyczna dla café racerów pozycja za sterami pozwalająca na integrację z maszyną. Jej przyjęcie możliwe jest za sprawą specyficznie wygiętej ku dołowi kierownicy i pojedynczej, wyścigowej  kanapy.

Yamaha XSR900 Abarth nawiązuje do kultowych modeli z lat 60. i unikalnych maszyn tworzonych przez „rockersów", nie jest to jednak kolejny motocykl w stylu retro lecz udane pomieszanie stylów. Przednia owiewka w stylu retro intrygująco kontrastuje z zaawansowaną technicznie konstrukcją z włókna węglowego, a stylowe, pojedyncze, zamszowe siedzenie podkreśla najwyższą jakość motocykla.

By zmniejszyć masę i podkreślić sportowe ambicje przedni błotnik i owiewkę wykonano z karbonu, zaś do sportowej kanapy dopasowano zintegrowane tylne światło i lekki stelaż pod rejestrację.

Całości dopełniają; kompletny, tytanowy wydech Akrapovič'a i ekskluzywne, szaro-czerwone malowanie z logo Abartha na zbiorniku.

Co istotne, XSR900 Abarth powstanie zaledwie w 695 egzemplarzach, z których każdy opatrzony będzie aluminiową plakietką z numerem, podkreślając ekskluzywny charakter maszyny.

Internetowy system rejestracji zamówień uruchomiony zostanie 17 stycznia 2017 o godzinie 14:00, a Pierwszych 95 nabywców będzie miało możliwość zamówienia Yamahy XSR900 Abarth na stronie www.xsr900-abarth.eu

Każdy zarejestrowany klient zostanie zaproszony do uczestnictwa w ekskluzywnym programie VIP Abarth Experience i będzie mieć pierwszeństwo w odbiorze motocykla.

Po wykorzystaniu pierwszych 95 rejestracji online, pozostałe 600 egzemplarzy modelu XSR900 Abarth trafi do sieci dealerskiej Yamahy w kwietniu 2017 r.

 

XSR900 Abarth — podstawowe dane:

3-cylindrowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 850 cm3

Układ kontroli trakcji i sprzęgło antyhoppingowe ze wspomaganiem

Ekskluzywne szaro-czerwone malowanie Abarth

Kierownica „clip-on" typu jaskółka zapewniająca sportową pozycję podczas jazdy

Sportowe, pojedyncze siedzenie pokryte zamszem z czerwonymi przeszyciami

Lekka nakładka siedzenia i przedni błotnik wykonane z włókna węglowego

Kompletny, tytanowy układ wydechowy Akrapovič z podwójnym tłumikiem typu slip-on

Sportowy stelaż tablicy rejestracyjnej

Limitowana liczba 695 egzemplarzy, każdy z aluminiową plakietką z numerem

Logo Abarth na zbiorniku paliwa, przednim błotniku i nakładce siedzenia

 

 

Nowy samochód koncepcyjny Abarth 695 Tributo XSR

Aby uczcić prezentację nowego modelu Yamahy - XSR 900 Abarth, pierwszego motocykla powstałego we współpracy tych dwóch dynamicznie rozwijających się firm, Abarth przedstawia nową odsłonę kultowego modelu 695, jednego z najbardziej ekstremalnych samochodów z logo skorpiona na masce.

695 Tributo XSR to samochód koncepcyjny utrzymany w szarej kolorystyce, z czerwonymi detalami. Nie tylko malowanie odzwierciedla styl Yamahy XSR. Można go poznać także po wielu elementach wykonanych z włókna węglowego, nawiązujących do przedniej owiewki, błotnika i nakładki siedzenia motocykla.

Zarówno samochód koncepcyjny Abartha jak i motocykl Yamahy mają sportowe układy wydechowe firmy Akrapovič. Poprawiają osiągi, zapewniają doskonałe brzmienie i nadają obu maszynom indywidualny charakter.

Logo XSR na tylnej klapie samochodu tylko podkreśla związki z cafe racerem Yamahy.

 

Informacje o firmie Abarth

Firma została założona w 1949 r. przez Karla Abartha, austriackiego kierowcę, geniusza, pasjonata i wizjonera. Od ponad 60 lat jest zaangażowana w przygotowywanie, tworzenie i produkcję małych samochodów sportowych.

W 1971 r. firma dołączyła do grupy Fiata i przejęła prowadzenie działu sportowego firmy. W ciągu zaledwie kilku lat zespół wsławił się zdobyciem dla marek Fiat i Lancia szeregu mistrzowskich tytułów zarówno w rajdach jak i wyścigach samochodowych na poziomie mistrzostw świata.

W tym czasie logo Abartha było także wykorzystywane przez Fiata jako symbol sportowych wersji samochodów seryjnych, przynosząc marce Abarth międzynarodową sławę.

W 2007 r. firma Abarth & C. S.p.a. stała się odrębną spółką zależną grupy FCA (Fiat Chrysler Automobiles), odpowiadającą za przygotowanie specjalnych wersji miejskich, sportowych samochodów, w tym modelu Abarth 595.

Ostatnio zaprezentowała model Abarth 124 Spider — ucieleśnienie wszystkich wrażeń i przyjemności, jakich może dostarczyć samochód sportowy. Abarth 124 Spider, opracowany przez zespół Abarth Racing, doskonale wyraża najważniejsze wartości marki: osiągi, kunszt i techniczną doskonałość.

Oprócz tworzenia pojazdów specjalnych firma skupia się głównie na produkcji zestawów i akcesoriów poprawiających osiągi, a także na projektowaniu stylowych akcesoriów we współpracy z innymi prestiżowymi markami, takimi jak Yamaha.

Firma Abarth jest jednym z oficjalnych sponsorów zespołu Movistar Yamaha MotoGP. W ramach współpracy dostarcza zespołowi wiele specjalistycznych pojazdów.

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

zobacz galerię

Zobacz również:
Nigdy nie słyszałeś żeby Ferrari budowało motocykle? Nic dziwnego, bo nigdy nie budowało, a ten motocykl to jedyny oficjalny jednoślad tej marki i kryje się za nim ciekawa historia.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA